Hei! Sitter nå med Völkl Katana V-Werks, som er 112 på midten. I Lofoten er det dessverre mange dager disse skiene blir litt for heftige for snøen vi blir tildelt.

I tillegg vil jeg ha litt mer trygghet i couloirer og ellers bratt terreng, så jeg skal ha meg litt smalere ski.

Er blitt meget forelska i Völkl sine ski, og planen min var hele veien å kjøpe BMT90 for å komplementere Katanaene.

Så kom Rise Above. Det er jo ekstremt fristende å spare 300g per ski på vei opp. Med Marker Alpinist på Rise Above er jeg under vekta på BMT90 uten bindinger, det er jo noe som er merkbart. Men jeg går ikke for å gå opp, jeg går opp for å kjøre ned, derav mitt førstevalg av Katana V-Werks.

Dette blir primært ski som blir brukt tidlig på sesongen, når det er hardt, bratt eller farlig, samt når slushen melder ankomst og brede ski blir som sommerdekk på slush.

BMT90 er kjøreskia for topptur, mens Rise Above er toppturskia som funker bra på nedtur også. Jeg heller stadig litt mot BMT90, men der er prisen også høyere, så det er jo en faktor jeg må ta hensyn til. Dermed stiller de igjen ganske likt.

Noen innspill til tankegangen min her?