Støtter absolutt forslaget om å se hvordan de beste skiene i flere "klasser" gjør det med telemarbindinger. Det er vel uansett sjelden kost å lese tester av carvingski i friflyt, så de skiene som utpreget gjør det godt i løs og variert snø kunne kanskje vært en start? Ski som er gode i bakken er vel som regel gode i bakken for alle.
Men i varierende forhold og løssnø er det interessant å se om forskjellige ski f.eks. er mer utsatt for å grave ned tuppen på innerskia, noe som er et moment ikke like aktuelt når man kjører alpint. I tillegg er rocker flott under gode forhold, men på hardt føre med løs hæl kan de bli litt "vinglete" da man balanserer på en annen måte med innerski. Det er sikkert flere momenter der det ville vært interessant å se skienes egenskaper med telemarkbindinger. Poenget mitt er at jeg personlig kommer et godt stykke på vei av å lese en standard test av ski med fast hæl, men helt i mål er jeg ikke.
Selv kjører jeg med kabelbinding, men så lenge hælen er fri skal jeg kunne leve med det meste. Stiller gladelig med Volkl Gotama, BD Gigawatt , K2 Coomba (i lengste lengder) og diverse andre par om dere trenger testski:) Og tilbyr selvfølgelig meg selv vederlagsfritt som tester.