Også viktig (men dette gjelder jo alle bindinger,da): Pass på hvor du monterer bindingene. Det gir veldig forskjellig ballanse i forhold til tyngdepunkt over skia, og kanskje særlig merkbart i pudder. Jeg hadde et par Baron montert litt for langt fremme på et par Armada ARV, og dette ødela hele flyten (for meg). Derved opplevde jeg også at støvlene var for lite vinklet... Meget frustrerende... Byttet ski (til Armada JJ, forøvrig fantastiske ski), med bindingene mer vanlig montert, og dermed funka alt helt perfekt - inkludert støvlene. Bedre ski, javel, men den store forskjellen kom i ballansepunktet. Nå er vel ltt av poenget med både Duke og Baron at de er skikkelig solide bindinger som tåler en trøkk, i motsetning til en del mer "pinglete" randonée varianter. Så hvis fokus ligger på nedkjøringen, så er det kanskje verdt å dra på litt ekstra vekt oppover. Det er jo en del steder det vile være ganske kritisk om bindingene gitt til h...vete. Når det gjelder støvler har jo flere leverandører gode alpinstøvler med noe gåfunksjon, slik som f.eks Salomon Quest. Blir ikke randonée-lett, men bedre enn et par vanlig stive slalom-støvler. Lykke til!