Jeg har tlt5 performance (på mustagh ata ski (88mm)). Jeg synes de er veldig bra både opp og ned: i forhold til zzero4c er de bedre ned og bort...opp merker jeg ikke så stor forskjell. Det jeg liker er at flexen er gjevnt fordelt, og ikke veldig av/på. På ren is, er muligens zzero bedre, fordi max stivhet kanskje er høyere...men ikke på hard kunstsnø, der .
TLT5 performance passer min fot perfekt. Det har nok mye å si. ZZero passet også, men ikke like bra. Black Diamond passet ikke i samme størrelse (28,5). Så prøv skoene!
En litt merkelig ting, er jeg innbiller meg at skiene ble litt mer komfortable med tlt5 - kanskje pga av den litt bevegelige tåen. Av og til tror jeg muligens at jeg merker at tåen flekser når jeg kjører...men det gjør ingenting.
TLT5 har bare 15 grader vinkling i skaftet. Jeg kjører vanligvis med 21. Jeg trodde det ville bli et problem, men synes ikke det nå. Det passer egentlig til den litt mer reserverte kjørestilen man har med rando-utstyr...og man blir mindre sliten.
Kjøreteknikk spiller kanskje litt inn også. Jeg trenger sko som er stive fra side til side, men ikke frem og tilbake: jeg kjører stort sett alltid med full kontroll.
(Jeg har ikke prøvd quadrant eller tlt5 mountain..men du burde kanskje lese denne: http://www.coreshot.com/ )