Sitat Knutej:Ok, takk for tips!Ser ut som det baner vei mot seven summits for meg, da er egentlig mitt siste spørsmål: skal jeg legge på 4-500 kr for å få superlight versjonen? Siden jeg først skal ut med så mye penger alikevel. Tusen takk for alle svar! Mye til hjelp for en som er ny i gamet!

</p>

Vanskelig å si - SL er nok litt sterkere i bindingsfestet. <p>Ski a la 7 summits er ikke så hot i Norge nå. Tror grunnen til at de mer populære i alpene, er knyttet til at man gjerne går på tur først når snøen har satt seg (mindre skredfarlig). De krever nok også litt mer teknikk når det er løst. Til samboeren kjøpte jeg litt bredere ski (k2 phat luv), siden det gir litt mer hjelp når det er løst, og siden hun uansett ikke vil kjøre der det er bratt( og hardt). Hun verdsetter heller ikke responsen en smalere ski gir, og går ikke på de lengste turene. Hun er fornøyd med valget, men synes de er litt tunge å gå med.Sier dette bare for å forvirre deg litt ekstra ;-) 7 summits er helt sikkert en bra ski.