Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Diamir Freeride Pro vs Marker Tour F12
#168216 06/09/2010 10:39 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Når Duke/Baron blir for klumpete og Fritschi blir for raklete så gleder man seg over disse to nyhetene! Men hvilken skal man velge?

Markern har fått mer plast, ei snodig løsning på hælløfter og man må fremdeles ta av seg skia for å svitsje over fra gå til kjøring. Diamir har laga en bredere base for bedre kraftoverføring og generelt beefa opp bindinga. Snodig nok er Diamir denne gangen tyngre enn marker! Mellom disse to, hvilken er den beste kjørebindinga? Jeg hadde tenkt å sette en av disse på et par BD Justice 185 for et par rene AT puddercruisere, ikke for bombing.

Er det noen som har fått fikla litt på disse eller lest noen tester? Hvis noen har konstruktiv input på konstruksjonen så kom med det, men er det rein synsing så hold det for deg sjøl...

Diamir
Peddyslate #168217 07/09/2010 7:19 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Eg fik en Nye Diamir Freeride Pro "testbinding" sidste seson. Den har og fått bedre "gå funktion" (samme som på Eagle, som kom på market i fjor). Bindingen virker super stabil og veldig robust. Akkurart det dele som eg vanligvis har ødelagt på Freeride bindengerne er blevet erstattet med metal, og virker meget lovende. Trur eg har kjøpt min sidste Duke/Baron binding, men får nu teste videre når snøen igjen ligg i fjellet.

Den nye marker binding har eg ikkje kjørt, men virker som om det er samme "problemer", som med Duke/Baron (bortset fra vekten).

Re: Diamir Freeride Pro vs Marker Tour F12
Peddyslate #168218 22/01/2011 9:50 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

*bømp*

Så? Er det noen som har fått noen mil under beina med disse bindingene og kan si noe konkret om de? Spekulere i konstruksjonen kan jeg gjøre selv :P

Peddyslate #168219 23/01/2011 1:20 AM
Fersking
Fersking

Jeg har prøvd begge bindingene. Gikk for Marker Tour F12 i år. Bindingen tåler juling (har blitt kjørt hardt) og er grei å gå med. Jeg synes Diamir er bedre som randobinding. Personlig likte jeg marker bedre som kjørebinging.

Peddyslate #168220 09/02/2012 2:34 PM
Fersking
Fersking

Åpner opp denne igjen... Noen som har skaffet seg mer erfaring med begge bindingene for sammenligning? Regner med Fritschi og Diamir går for det samme.

Peddyslate #168221 09/02/2012 3:49 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har en av de rimeligste diamir-bindingene ( diamir explorer) og har hatt samme bindinger i sammenhengende hele 5 år. Jeg er veldig fornøyd med at de har vart så lenge med tanke på at jeg har kjørt dem hardt med tanke på hopp, tryningser, katapulter fremmover..

Etter hva jeg kan se så har pro versjonen flere og bedre forsterkninger.. Har desverre ikke fått sett dem helt på nærthold.

Det som er fint med diamir i bakken er at når jeg kommer ned til heiskøen eller i heisen så løser jeg ut gåfunksjonen med et enkelt grep med staven.. det er digg å la leggen hvile litt i heisen med gåfunksjonen løst ut.

Justering av høyde på hælløfter er enkelt gjort med staven.