Sitat greipfrukt:Takker for utfyllende erfaringer , setter pris på det!Ang. montering langt bak. Hvordan var skia et par cm. frammontert? Selger unna mine pga. bindingan blir for langt bak og blir alltid liggende bakpå, gidder ikke sende de inn og få flyttet bindingene heller.Så du foreslår å ha de noen cm. frammontert eller greier det seg originalt? Eller blir det litt for langt bakpå?

I går har du tenkt å kjøpe et par, idag selger du unna? :surprised

Som sagt, med fremmonterte bindinger blir skiene veldig lekne/lettsvingte. Med min størrelse (170, ~75 kg) har det ikke gått på bekostning av flyt, står nøytralt over skiene. Men med en gang du tipper skiene over på siden vil den same myke fleksen som gjør at tuppene alltid planer, gjøre at de svinger. Deste lengre frem du flytter bindingen jo mer vil de svinge.

For mitt bruk (små norske anlegg, trang skogskjøring), synes jeg monteringen jeg har er veldig bra. For større åpne flater med høy fart & store svinger tar jeg ut andre, stivere ski.

Er ikke helt sikker på hvor mye mine er fram i forhold til senter, men 2-3 cm er det ihvertfall.