|
 Miniski!?
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Drømmer alltid om nye ski men har vurdert at denne sesongen skal jeg fint klare meg med de skiene jeg har(tror jeg:razz)kanskej med et unntak:gode gamle MINISKIØnsker å ha minst mulig å drasse på veien opp,hovedskia kan jo være festet på sekken.Noen som har prøvd denne combien eller er det bare jeg som er sær(lig spesiell:cool) RIN wink:wink
|
|
|
 Re: Miniski!?
|
Ivrig
|
Ivrig
Nei, jeg har ikke prøvd den combien og jeg tror du er sær(lig spesiell:cool) ANIMAL :) grin razz:sad:twisted:surprised:frown
|
|
|
 m iniski
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Bare så det er forstått .MS skal KUN brukes oppover .Å få redusert vektten på beina med 1-2 kilo pr fot høres forlokkende ut.Gleden av perfekte telesvinger i nedfarten utføres m/ bl.a 4frnt elp.(tunge som f.....med bindinger 2800 pr ski)Enkelte har kommentert at dette vil se sæært ut ,men hvordan det ser ut dri...... jeg i så lenge det funker. RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror du i praksis vil ende opp med noe som fungerer som en dårlig truge. Vi som går på truger blir som regel også hengende etter når vi går på topptur med folk som har ski og feller. Det er kun i oppoverbakkene jeg missunner de med ski.. men bare litt :cool
|
|
|
 miniski
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei eritho!Har tenkt på det du skriver men jeg skal ha feller på skiene og håer derfor at jeg kan gå på ski mest mulig "normalt" og dermed lette oppturene ,noe!(må først få meg et par rimlige miniski så får jeg seom ekspertimentet lykkes)"Slutter man å leke(være barnslig,mitt innlegg) ,slutter man å leve."Arne ness,filosof. RIN
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Når du sier miniski tenker du da på et veldig kort par alpinski eller tenker du på den "klassiske" miniskien som er lagd av plast med to stropper som feste?
|
|
|
|
|
|
 Miniski
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei !Har tenkt på begge deler,men vil i første omgang prøve ut "stumpski"da disse har god bredde og ikke lengre enn ca 60cm og svært lette. RIN
|
|
|
 Jeg har ettpar
|
Medlem
|
Medlem
Hei rin, jeg har ettpar slike jetski, ligner på miniski men med bindinger for alpinstøvler, og de har stålkanter og er mye stivere enn miniski. De er i ganske lurvete stand, men hvis du er interessert kan du få dem :)Mistenker at vanlige miniski fort kan knekke hvis du skal til å montere masse greier på..
|
|
|
 lenge leve snille medmennesker
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Takk igjen finken for jetskiene!!Har nå laga meg en prototype som jeg tror kan funke rimlig bra.Er litt barnslig stolt av produktet selv om resten av familien rister oppgitt på hodet av fars nye infall!Sender et par bilder i morgen av nyervervelsen.RIN wink:wink
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
det er tyngre å bære vekten av skiene på ryggen enn på beina! har prøvd begge deler..... =)
|
|
|
 Miniski
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Enig , men jeg skal ikke bære skiene på beina men på "miniski":) RIN
|
|
|
 here i comes
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!http://www.lastopp.no/filer2/b98c70790cb2121ae41f7dafc7c8e1df.JPGhttp://www.lastopp.no/filer2/fad33d170d06347435afdbf4291dbe5a.JPG http://www.lastopp.no/filer2/99fa663d83e39c1379701363ff51f281.JPG Ser dere en "galing" på jetski på vei til en av toppene rundt på Kvaløya er det nok undertegnede dersom eksperimentet funker.:winkSkilengde 82 cmbredde 100mmvekt 850 pr ski:twisted Får ikke mere morro enn en lager sjøl, og alder er ingen begrensning!! RIN
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Haha! Evig bra RIN! Gleder meg til å høre dommen! Good luck!
|
|
|
 fett :)
|
Medlem
|
Medlem
ser for meg ut som at det kan bli et problem å holde støvelen på plass hvis det blir litt bratt. Støvelen skal tross alt ikke langt bakover før den sklir ut av den lille leppa.. Kanskje det hadde vært bedre med en wire som går fra tåspissen og helt rundt hælen? Hvis man vurderer noe sånt blir det kanskje enklest å montere en gammel 3-pin binding ellernoe.. Kudos for oppfinnsomhet uansett blir spennende å se om det funker. Kommer jeg til å angre på å ha skaffet meg NTN nå, eller? 
|
|
|
 Prototype
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei folkens!Må huske på at dette er bare prototypen:)Takk for inspillet fink,har tenkt på det du her sier så jeg har både supertelemark 3pin og gamle kandahar wirebindinger i bakhånd dersom eksperimentet feiler!:)Kommer sannsynligvis IKKE til å bruke dem på de bratteste turene til det er de nok for ustabile. RIN
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Det ser bra ut, men er det noke meining å dra på eit ekstra par ski når du skal på tur? Og når du går i med dei skia vil eg tru du kjem til å gå igjennom snøen og det blir berre tyngre å gå. og til slutt kvifor bruker du ikkje berre truger?
|
|
|
 korte ski-truger
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Har noen feite tunge 4frnt ehp som flyter nydelig i pudder.Ønsker å slite minst mulig oppover derfor denne bisarre skiutprøvingen.Har prøvd truger men likte ikke å gå med disse.Korte ski-jetski med feller på sin side,kan en jo gå på ski med , på en natulig måte , håper jeg:cool"Den som intet prøver intet vinner.":twistedRIN
|
|
|
 update
|
Medlem
|
Medlem
åssen gikk det med dette prosjektet, har du fått testa noe enda? 
|
|
|
|
|
|
 Funker for noen familiemedlemmer!
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei!Gutta mine bruker jetskiene(med feller) istedenfor truger på korte fjellturer:grin,de kjører snowboard. RIN
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
hehe, de bruker snowboard-sko, antar jeg.. åssen fester de dem til miniskia da?
|
|
|
 borrelås er tingen
|
Ringrev
|
OP
Ringrev
hei! Fester sko med 5cm veltro i front,og kryssfeste rundt hæl med lang skireim..Liten hælløfter for å lette på motbakkene.Feller fastmontert:razzRIN
|
|
|
|
|
|