Det var da svært så du tok på vei da. Skulle nesten tro du følte deg truffet...Du vet, det er en ting mellom det å kjøre rett ned og det å kjøre på tvers og skrense. Det er kjent som skikjøring. For man skal vel, som du insinuerer, helst svinge litt. Og det er det som er hovedpoenget mitt; jeg mener at skikjøring ikke handler om å skrense, men å kjøre i fallinjen ut fra de muligheter og begrensninger elementene gir, seg være fjellet i seg selv eller utstyret. Også er min mening at det overdrevne bruk av staver, overvekt på ytterski, og hofteknekk som telemarkkjørere generelt har, innbyr til overnevnte tverrstilling og skrensing fremfor det å kjøre på skjæret i fallinjen. Og hvis målet for en skikjører er å kjøre ski på det viset utstyret er tiltenkt brukt, er telemark en tung vei å gå. Men hvis man synes det er nettopp det som er morsomt med telemark, å kave rundt i snøen som barn, er det jo ingenting galt i det. Heller tvert imot. Det viktigste er jo at man har det morsomt.

For å svare litt på dine velargumenterte stikk mot meg og min antatte teknikk, så bruker jeg ikke stavene noe spesielt nei. Jeg driver ivertfall ikke å stapper de nedi snøen for så å svinse rundt de. Ei heller kjører jeg rett ned, men jeg svinger nedover ja, ikke på tvers.