Jeg vet at dette er et tema som er hyppig oppe til diskusjon både her og i andr elignende fora. Allikevel klarer jeg ikke å oppdrive de informasjonen jeg er ute etter: Jeg skal montere mine nye Hammerheadbindinger på Karhu Team 100 (186) med første prioritet at det ikke skal kompromitteres på løssnø/frikjøringsegenskaper, samtidig som de selvfølgelig må fungere i bakke også (for å være ærlig er det vel der det meste av kjøringa skjer). Jeg har saumfart nettet etter maler og modeller for beregning av monteringspunkt, og har vel kommet til i hovedsak to modeller; Center Ball@Center Running Surface og den "gode gamle" pin line @ chord center (jeg forstår chord center som midtpunktet på avstanden tupp-bakkant av kontaktflaten).For meg synes det at bindingene i begge tilfeller kommer i lengste laget frem på skien. På telemarktalk.com ser det også ut som at dette er i vinden, med fremvekt på monteringen, men til mitt bruk tror jeg dette blir feil. Noen som kan introdusere meg for andre modeller for montering, som egner seg bedre til bakoverlent frikjøring?