Det finnes flere måter å koke de på,men måten jeg gjorde det på var at jeg tok en kjele med vann satte den til koking puttet fremere del av støvelen oppi hvor jeg hadde mine problemer og lot den stå der å mørne en god stund. Da var det kun partiet hvor mitt problem var som ble varmet opp så mye at det utvidet seg når jeg spente støvelen. MAn kan jo også gjøre dette med varme pistol,men da er faren for å ødelegge plasten større. Har jobbet i skibutikk og drev en del med støvel tilpassing. Vi brukte mye varme pistol men hadde en kolega som klarte å smelte et par støvler lurer faktisk på om det var et par strolz sko. Forskjellen på perfekt og for mye er veldig kort når man holder på med varme pistol så er man ikke veldig nøye kan man i værste fall ende opp med hull,sprekker eller deformert sko. Bruker man hodet og tar det i rolige steg kan det meste funke om man absolutt ikke vil gå til noen som gjør dette daglig. Problemet om det går galt er jo at man står der uten støvler til slutt og ingen andre en seg selv å skylde på...hehe