Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Atomic Blog
#140889 28/11/2010 3:05 PM
AWT Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vurderer å kjøpe Atomic Blog 185 med Marker Duke. I dag har jeg Völkl Gotama fra 2006, men ønsker en mykere ski med rocker.

Er ute etter en freeride ski som er flyter godt i pudder og som er lett å håndtere i terrenget/skogen samt at den også fungerer ok i bakken. Har i dag noen rene bakkeski så skiene trenger ikke være optimale her. Er det noen som kjenner til Atomic Blog? Eventuelt noen andre alternativer? Har også sett litt på Line Sir Francis Bacon, men har en følelse av at Blogen er en morsommere ski. Bredden på skien ønsker jeg rundt 110 - 115. Ikke noe særlig bredere.

Er også litt usikker når det gjelder valg av bindinger. Lurer på om jeg skal kjøpe bindinger med gå funksjon som f.eks Marker Duke (Baron) eller ikke. Marker Duke er en ganske tung binding, og det stiver av skien. Antall toppturer i året er ikke mange. 1-3 turer i året. Lurer derfor på om jeg vil ha mer glede av en lettere og ren alpin binding. Samtidig ønsker jeg en komplett skipakke som kan brukes til alt. Jeg veier ca 80 kg og kjører forholdsvis hardt. Lurer derfor på om jeg trenger Duke, eller om det holder med Baron. Eventuelt om det er noen andre alternativer jeg burde vurdere. Har sett litt på Diamir 100 + også.

I all hovedsak skal jeg ha en binding som tåler mye og som skal fungere optimalt nedover.

Tar gjerne i mot anbefalinger, tips og råd.

Head Jimi?
AWT #140890 28/11/2010 3:40 PM
Fersking
Fersking

Jeg har et par Head Jimi 10/11 191cm som jeg vurderer å selge. De er 110mm på midten og har tip/tail rocker. Etter hva jeg har lest og hørt, så minner de litt om Blogene. Begge skiene er veldig allsidige, iom at de har moderat rocker, medium stivhet og tradisjonell sidecut.

Line SFB er vel mykere og litt mer jibbete enn Blog.

Du kan vel i bunn og grunn ikke gå feil med noen av de ovennevnte skiene, utifra kriteriene dine.

Det finnes veldig mange bra ski i denne kategorien akkurat nå; Faction 3.zero, Moment Ruby og Bibby, Surface Live Life og One Life. Disse skiene har fått meget bra omtale på TGR.