Hei, jeg har prøvd Kuro på skidemo i Voss Fjellandsby så kan svare deg ut i fra det:
Den er helt ekstrem til å komme opp og flyte på løssnø, noe som gjør at du kan kose deg med pudderkjøring i flatere områder og med mindre puddersnø enn de fleste andre ski. Den er ganske leken og lettsvingt (men har kjørt ski som har vært mer lekne), men samtidig stabil i pudderen. Jeg fikk ikke den store surfefølelsen av de (som du kan få av noen pudderski), de føltes som tradisjonelle ski som fløyt ekstremt bra og var lekne og stabile i pudderen.
På fast underlag fikk jeg en positiv overraskelse. Jeg kjørte ned skicrossløypa på Voss Fjellandsby uten noen problem med de (holdt tritt med en kompis som hadde mer vanlige ski med ca. 100mm i midje) selv om løypa var hard og isete. På hardt føre er det kun midten av skia som tar nedi (grunnet det motsatte spennet), den er til gjengjeld stiv i dette partiet slik at den har godt kantgrep (når du først har fått den på kant) og den svinger ganske fort (men det krever som sagt litt å få den på kant grunnet bredden). Tuppene flagret noe, men ikke så mye som forventet grunnet at skia er ganske stiv.
Så min konklusjon er: Meget fin, direksjonel pudderski som kan brukes på storfjell og i skog. Og når løypa tilbake til heisen er isete og jævlig så har skia nok kantgrep til å takle dette.
Til Tryvann vil jeg si det er helt feil ski, med mindre du får et enormt kikk av at folk glaner på deg i heisen :razz