Hei!
Slenger meg på det Jonsey skrev ang. passformen. De er relativt smale ved tærne og langs utsiden av fotsålen (måtte blokke mine endel). Dette varierer sikkert fra fot til fot, men de er i utgangspunktet en relativt smal støvel ihvertfall.
Flex er som sagt litt vanskelig å overføre til noen skala, fordi flexen blir høyere jo mer du presser støvelen, altså er "tungen" foran på støvelen lagd så den stiver mer og mer av jo mer press du legger på den. Håper dette ga mening.. Det fine er jo at du kan bytte ut denne tungen så du får en flex du trives med. Kjører selv med 8, noe som fungerer fint til både park og fjellsider.Da er man jo også inne på bruksområde. Jeg mener konflicten er veldig allsidig ihvertfall, ettersom den er lett (fin egenskap til både topptur og parkkjøring), og med utskiftbar flextunge. I tillegg er innerskoen tjukk og god, så du slipper ømme skinnlegger:) Ville dog ha kostet på meg en såle.
Alt i alt er jeg ihvertfall kjempefornøyd med mine støvler, sitter stramt og tett, er varme, lette og gode! Eneste er spennene som jeg opplever som litt "slarkete".
Lykke til!