Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaringer med Fulltilt ?
#135877 23/10/2009 1:24 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Vurderer innkjøp av nye alpinsko og lurer på om det er noen som har erfaringer med Fulltilt Konflict ?? Støvlene blir i all hovedsak brukt til frikjøring i og utenfor preparert løype.Passform ?Stivhet (flex 8)?Bred/smal lest ? Størrelse ifht andre alpinsko.Kjører idag med Lange 120FR mmed innersko fra Surefoot.Bruksområdet

Re: Erfaringer med Fulltilt ?
Free Thinker #135878 23/10/2009 2:20 PM
Fersking
Fersking

Kjører med Full tilt Konflict selv. De er forholdsvis smale i passformen, spesielt ved roten av lilletåen. Men det er ikke noe problem å få blokket ut. Kjører med flex 8 og det er ganske stivt...vanskelig å si hva det tilsvarer i andre merker, men skal jeg gjette, blir det ca. som 110!?!Jeg bruker samme str. i full tilt, som i Rossignol, så er ganske standard str. og sitter som et "skudd" på foten!Jeg bruker mine til 90% off og 10% on piste. Og ca. halvparten av mitt bruk er på toppturer, da oppleves skoen litt stiv, så da kompenserer jeg ofte med å løsne de 2øverste festene på skoen!

Erfaring
Free Thinker #135879 23/10/2009 5:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!

Slenger meg på det Jonsey skrev ang. passformen. De er relativt smale ved tærne og langs utsiden av fotsålen (måtte blokke mine endel). Dette varierer sikkert fra fot til fot, men de er i utgangspunktet en relativt smal støvel ihvertfall.

Flex er som sagt litt vanskelig å overføre til noen skala, fordi flexen blir høyere jo mer du presser støvelen, altså er "tungen" foran på støvelen lagd så den stiver mer og mer av jo mer press du legger på den. Håper dette ga mening.. Det fine er jo at du kan bytte ut denne tungen så du får en flex du trives med. Kjører selv med 8, noe som fungerer fint til både park og fjellsider.Da er man jo også inne på bruksområde. Jeg mener konflicten er veldig allsidig ihvertfall, ettersom den er lett (fin egenskap til både topptur og parkkjøring), og med utskiftbar flextunge. I tillegg er innerskoen tjukk og god, så du slipper ømme skinnlegger:) Ville dog ha kostet på meg en såle.

Alt i alt er jeg ihvertfall kjempefornøyd med mine støvler, sitter stramt og tett, er varme, lette og gode! Eneste er spennene som jeg opplever som litt "slarkete".

Lykke til!

Dalbello Krypton Pro
Free Thinker #135880 23/10/2009 8:07 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!

Har hørt at Fulltilt er bra saker.

Har selv en hissig frikjøringsboot som ble kjøpt på Footworks i Chamonix tidligere i år: Dalbello Krypton Pro. Selger denne til halv pris, dvs. 2.500. Brukt to dager, som nye. Dalbelloen er også, som Fulltilt, bygget etter Raichles modell. Freaka frikjøringsstøvel med 3 spenner. 100 - 140 flex. Bestemmes selv med bytte av tunge og kiler. Brukes av de svært mange i Chamonix. Str 45.

Hvis du er interessert: 97096597.

Espen

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå