Påtide å tenke på nye ski for 2010 sessongen!Ser for meg Kuro eller EHP, men veldig usikker på lengde m.mHar:Volkl Racetiger Racestock (16?)(sl bakkeski)K2 Coomba 181 (Dyanfit)K2 Obsethed 189Volkl Snowwolf (Dynafit)
Vel, coomba'en er nesten ubrukt (kjøpt i vår), obsethed er godt brukt og likt...men er kanskje klar for utskiftning.
Om meg: Jeg kjører ikke switch, hopper ikke høyt...men har begynt i "barneparken"...men kjører bratt. Elsker store flater med flyt. Liker ikke like godt skogskjøring...men fikk litt sansen i fjor. Jeg holder nok litt tilbake når jeg kjører, men kjører bra - detter (for) sjelden. Var for skummel føre. Kjører mest kortsvinger, men også store når forhold tillater det (ikke for mange folk, oversiktlig osv).Er 184, 83 kg. Sterke bein.
Er på utkikk etter en ski som utfordrer meg litt, viser meg nye horisonter, men innser at jeg aldri kommer til å bli en jibber. Har foreløpig sett for meg at Kuro eller EHP - men usikker på lengde. Heller kanskje mot lengre lengder, men kort er bedre i skogen...
Obsethed synes jeg var en kongeski, men savnet ofte en bakski - men den ga meg mye. Likte den i ikke alt for bratte partier, men ikke når det vardt/is, bratt eller sporet/trangt (gummiskogen)
Forslag/erfaringer? (EHP 186 eller 193?) Kuro...noe helt annet? Hvilke bindinger? Passer de med Duke eller bør jeg satse på lavere tyngdepunkt...?