Nå fikk jeg svar fra Sweet, takk til Atle der. Bare kopierer inn hva han sa, så kan du gjette hvordan jeg fremstilte spørsmålene mine.
"Sikkerhet er viktig, og det er kun derfor vi er nøye med hva som kommuniseres. Vi er veldig glade for at hjelm etterhvert har blitt et ?akseptert? produkt å bruke i bakken, men vi ser også at det finnes aktører i markedet som gjerne kunne tatt dette litt mer ?alvorlig?. Derfor: alle våre hjelmer er godkjent/sertifisert til den spesifikke aktiviteten de er laget for. Vi har meget strenge rutiner for testing og tar stikkprøver hele gjennom utviklingen og produksjonen. Vårt enkle mål er å vinne alle tester som går på godkjenning/sikkerhet.
Nå til spørsmålet: jeg skjønner du er i det konspiratoriske hjørnet i dag J På tross av at hjelmene (Trooper og Rocker) er veldig like, er saken faktisk den at hjelmene er konstruert noe ulikt. Det viktigste for deg å vite er at dersom du skal bruke en hjelm til både ski/snowboard og kajakk bør du kjøpe Trooper da denne har den ?høyeste? godkjenningen.
Håper dette var et ok svar. Ha en strålende vinter!
//ae"