Sitat Freerider....:Hvis det hadde stått mellom mantra og bridge... hva ville vært best da, tror du?
Begge er veldig bra ski!
Jeg kjenner kun Mantra fra egen kjøring, men jeg vet at Bridge også er knallbra. (Kjenner et par stykker som er veldig fornøyd!)
Kjør noen Google-søk etter tester/anmeldelser av Bridge, så får du det bekreftet at den skal være bra. (Selv om selv tester gjort av seriøse skiblader/nettsteder også er subjektive)
Så, det kommer an på DIN bruk.
Mantra er vel ikke ubrukelig i park, men ikke noe man helst drar med seg dit. Så klart, man kan hoppe med den, men den har jo kun en liten hevet baktup (slik at man kan kjøre switch til nød)
Og, Mantra er nok også litt for stiv til å få stor glede ut av hopping.
Men hvis du ønsker (som jeg har hatt inntrykk av) å kjøre ca like mye i preppet bakke, park, og off-piste, så tror jeg nok Bridge med sin ekte twin tip er bedre.
Den er litt mykere enn Mantra, og dermed ikke like fartsstabil. Men, dermed er den nok muligens litt bedre i pudder, til tross for noen få millimeter smalere på midten.
Så, så lenge du ikke MÅ ha en ski som er dønn stabil i utforhastighet nedover fjellet (og det er vel ikke Mantra heller) så tror jeg kanskje du skal vurdere Bridge.
Jeg har en forkjærlighet for Völkl, og hadde jeg kjørt en del i parken (noe jeg ikke gjør, bortsett fra et lite hopp innimellom) og switchet, noe jeg heller ikke gjør, så hadde jeg valgt Bridge! Ingen tvil!
Jeg ser ikke det at den er litt mykere som nødvendigvis negativt, da den vil være mer lettsvingt.
En ting som egentlig er (burde i alle fall være) ganske irrelevant er at Bridge ikke har et like kult design som Mantra (etter min smak)
Jeg er ikke noe begeistret for "grafitti-vegg"-designet på Bridge. Mens jeg synes årets Mantra er utrolig kul i svart, med rød såle.
Men, som sagt, dette er jo en smaksak. Mulig du synes grafitti-look'en er sykt fet.