Her var det mye reklame for egne folkehøyskoler.... men hey, jeg skal ikke være noe bedre. Jeg har både vært elev og stipendiat på Nordfjord folkehøyskole, som ved siden av Øytun er den eneste rene friluftslivskolen! Og de to årene var de beste i manns minne.. Nydelig natur, flotte fjell for både fotturer og skiturer. Og ja, Nordfjord har en egen linje der man kan stå på ski, evt. snowboard. Friluftsliv/ski heter linja. Men skal du på folkehøyskole for å stå på ski så synes jeg ikke du bør velge den skolen som har absolutt mest skidager, men den du mener har miljøet som passer deg. F.eks Hallingdal er en veldig liberal skole, som det stod lenger oppe her. (Og ja, de har enkelte år hatt litt narkoproblemer...) Øytun er langt mot nord, og preges av det, med alt det har å by på. Uansett vil jeg anbefale en kristen folkehøyskole! Jeg er ikke kristen selv, men kristne folkehøyskoler har på et merkelig vis et mye bedre miljø! Vet maaaange ikke-kristne som vil gå på kristne fhs pga miljøet. Og da kan jeg jo dra inn Nordfjord, som har et helt genialt miljø. Fordi alle linjene er friluftslivlinjer, tenker elevene ganske likt, noe som bidrar til miljøet... Er litt mindre sjanser for å få uvenner rett og slett! Dessuten er jo personalet i høyestegrad kompetent! Og unge nok til å bli kompiser som veileder deg, i stedet for lærere!

Men uansett.. gå på www.folkehogskole.no, så kan du gjøre opp din egen mening i stedet for å høre på all svadaprat som står i mitt og andres innlegg her... Vi prøver jo alle å styre deg, du potensielle folkehøyskolesøker!!!