Hei mitt navn er Sara og går på Freestyle - Freeride linja på Rødde folkehøyskole i Mehus i år.
Skolen liger ca 15 min fra Trondheim sentrum med buss.
Det er utrolig fett på linja og for det meste ellers på skolen.
Skolen er kristen men du merker lite til det.
I år er vi ca 85 elever. Og ca 15 lærere.
Men alle lærerne her er kristne, av dem er det vell bare 2 av de som er dypt kristne.
Litt jesus preik blir det i løpet av uka men ganske lite. Heldig hvis :- )
ca 5 min 4 - 5 ganger i uka.Ingen lekser eller prøver på skolen!!!!!
Men du må ha møtt opp på 90% av undervisningsoppleget for å få fullført året så du får de 3 studie poenga + ca 30 000 i stipend fra lånekassa
Etter fullført skole år ellers blir stipendet som lån.
Hele oppholde på skolen koster 50.000 kr og linjeugiften på FF som er den dyreste: 10.000 kr.
Så Cross - Downhill, Friluftsliv Idrett, Music, Data, Kunst og Matlaging.
Blir man langtids syk blir fraværet heldig hvis trukket fra.
FF: Freestyle - Freeride linja er 18 års grense og hjevnt fordelt jenter og gutter.
på ski og snowbaord.
Lærerne Morten og Arild er utrolig fete og vi er med på mye gøy.
På begynnelsen av året i august - sep har vi wakeboard - vannski kjøring og vannhopp: hoppe i hoppbakke og ut i vannet hvor du kan trene på 360, grabb og andre fete triks du kunne tenke deg.
Noen sykkelturer med overnatting.
Endel trampoline hopping.
I Okt - Nov har vi trampoline trening i gymsalen på skolen: Turntrampoline, litt brake dance og stupetrening og turn.Skating om du vil, det kan man leie i skatehalen, hvor vi pleier og ta en tur nå og da.
Når vinteren kommer snart skal vi være endel i bakken.
Vassfjellet hvor vi skal ha sesong kort, være endel i Oppdal ++ og ca 1 uke i Åre.
Hvor vi skal hoppe, raile, ha snø skred lære, offpist kjøring og andre morsomme ting.
Synes du skal søke til linja og ganke fort,
PS: Stor søknad. Nr til Rødde fhs: 72852910
I år var det ca 80 stk som søkte til FF linja og de tar bare inn 18 stk.
Nivået på ferdigheter i år er gjevnt fordelt.
Fra "nybegynner" - "proffer" så ikke vær redd for å søke. PS du får ikke prestasjons press på deg om du ikke gjør til det selv. Utrolig bra miljø på skolen.
Med vennlig hilsen Sara