|
 Leggsmerter
|
Medlem
|
OP
Medlem
Sliter med usaklig vonde smerter i skinnleggen når jeg står på ski.. Noen teknikker? spes. støvler? Har salomon Kaos SPK eller noe i den duren. Kan jeg stramme støvelen slik at det blir bedre?
|
|
|
 Re: Leggsmerter
|
Medlem
|
Medlem
såååå mange tråder om det her!
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har samme støvlene sjæl. De beste jeg har hatt, og gjør ikke vondt i det hele tatt, ved mindre jeg lener meg forrover på leggen dritmye i løpet av en dag i bakken. :razz
|
|
|
 innersko
|
Entusiast
|
Entusiast
om du har innersko så stram den som bare hælvette så driter du i å ha på klipse og den reima har brukt dette "knepet" i over ett år og funker som bare juling
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg pleier alltid å starte den første timen i bakken med ganske løse støvler.. så jeg får liksom varma opp litt i leggene;) så strammer jeg som faen! spk kaos er jo en jibbestøvvel med ca 95 i fleks. nå vet ikke jeg hvor mye du veier men kan være ganske stivt hvis du veier under 70kg. og litt av klue med jibbe støvler er at de skal være myke;)Jeg kjører selv med rossignol scratch etterleannet.. to år gamle og er en junior modell.. så de er drit myke, og i tilleg veier jeg 85kg så det er drit digg! 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
http://www.shintronic.com/Har den selv, funker drit bra:wink
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
vet d e er mange tråder spm denne , men har leita lenge etter gode e svar, hadde vert fett å fått ein tråd der alle konklusjonene hadde samlet seg  bestilte akkuratt de der shinlegs greiene :wink
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Stram spennene så mye du bare klarer sånn at leggen ikke dytter fram og tilbake, og så åpner du spennene i heisen og tar dem på igjen når du skal kjøre:Men du burde øve deg i å bruke stivere sko for da blir jibbeskoa diggere, det henner jeg jibber med racingskoa med 130 i fleks og den stiveste booster reima og da er jibeskoa så behagelige etterpå
|
|
|
 yyeah
|
Medlem
|
OP
Medlem
Etter jeg byttet fra noen ultra-stive Fischerstøvler til Kaosene, var det sykt meita! Så det var kanskje en god idè, men tror kanskje jeg prøver med disse shintronic-greiene.. virket maat
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Joffen:Etter jeg byttet fra noen ultra-stive Fischerstøvler til Kaosene, var det sykt meita! Så det var kanskje en god idè, men tror kanskje jeg prøver med disse shintronic-greiene.. virket maat Bare av ren nysgjerrighet... Hva betyr meita og maat?
|
|
|
 Leksjon i gloser
|
Medlem
|
OP
Medlem
Meita- fett/digg/chill i den durenMat ( eller i dette tilfellet med to A'er) - Digg, sykt digg :grin
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Får du vondt i leggen, er skoen din for stor. Har ingenting med flexen og gjøre. Kjører selv 120 flex støvler. De passer perfekt, og jeg får aldri vondt i leggene.
|
|
|
|
|
|
 ah
|
Medlem
|
OP
Medlem
Selve fotsålen min passer perfekt, men ja, det er litt space enkelte steder rundt leggen lengre oppe, til tross for at ejg strammer for harde livet.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Har fulltilt hotdoggers i litt for stor str. noen som vet hvordan jeg kan få disse til å passe bedre? har hørt rykter om noen løsning, men finner ingen på internett :sad noen som vet?
|
|
|
 apropooos
|
Medlem
|
OP
Medlem
Apropo Fultilt. Åssen er fultilt i forhold til kaos SPK, med passform og flex og slikt?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Joffen:Apropo Fultilt. Åssen er fultilt i forhold til kaos SPK, med passform og flex og slikt? De er en god del smalere.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
svaret er enkelt. KJØP FULL TILT. Slet med det samme selv, nå er det bra! Det går faktisk an å google spørsmålet først, det finnes sikkert 100 poster om vondt i leggene på forumet.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
turbosatan - newschoolers crewet har lagt ut noen videoer viss du har litt store sko.. Hvordan du kan gjøre de mindre osv
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
nice, men jeg finner dem ikke link?
|
|
|
 da bør du
|
Fersking
|
Fersking
begynne å trene litt kanskje? Strekke ut leggene masse også ta en hel haug med tåhev
|
|
|
 joa
|
Medlem
|
OP
Medlem
trener jevnlig. men det er i skinnleggen det sitter, ikke i selve leggmuskelen
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
skjønner hva du mener. står jo masse ski selv, og har slitt masse med vondt i leggene... Har snakka masse med fysioterapeut om dette her. Og saken er at i alle idretter hvor løping og hopping er sentrale deler av aktiviteten, er belastningsskader i leggen vanlige. Leggen er faktisk den delen av kroppen hvor det er mest belastningslidelser. De vanligste belastningsskadene er smerter foran på leggen (?benhinnebetennelse?) og i Akillessenen, av og til også andre sener på leggen. Ved å tøye/trene leggen masse, vil du styrke hele leggen og gjøre at den tåler mere når du står på ski. Jeg har så og si ikke hatt vondt de to siste sessongene.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg trodde jeg kjøpte spk kaos i feil str. bruker 45/46 til vanlig og kjøpte dem i 28,5, det var en helt jævlig smerte i starten, nå er de heeelt perfekte. så viss du skal kjøpe spk så kjøp de nesten som de er for små, de blir så sinnsygt digg når de er ferdgi formet!:)
|
|
|
|
|
|