Var i Granvalira februar 2012. Katastrofe mhp snø; "spøkelset" du ikke vil se når man bestiller 3 mnd up front kom med full ereksjon. Anlegget er enormt i størrelse i antall heisbasert kjøring (typ Vail, blackcomb), lite kø og meeeget bra standard på mat og drikke. Riktignok skal Vallnord (det andre anlegget i Andorra) være bedre mhp pow der det er noe trær og bedre topografi mhp snøfall. Da vi var der var det -20 og bluebird, altså ingen nedbør å spore. Kom oss aldri i bilen til Vallnord (ca 45min) -Du har rett i at Andorra er billig og vi drukna i jeger (100kr/3 liter).Jeg leste aldri artikkelen i fri flyt du refererer til, men jeg traff et par vossinger på topptur i Myrkdalen ifjor som hadde truffet maks med Granvalira. Jeg måtte le - antagelig har vi vært uheldige dog snøstatistikken nedi der gir dere drøye 2m akkumulert pr sesong (altså en dryg helg på vestlandet). Jeg (som eneste i følget, resten leide caaarving for 80kr/dag) hadde dratt med pudderplank fra Norge, og de skiene gråter enda over kilometer med kunstsnø fordelt over fem dager før vi pakka ihop, kjørte to timer ned til Barcelona og munchet tapas og rødvin istedet.Hvis dere skal prøve noe billigere og frekkere enn Alpene, prøv Slovenia.