Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
St Anton eller Val d'Isere
#46191 27/01/2007 11:39 AM
sinner Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, vi er et par som skal reise 10/2 (har ikke bestillt enda)Har tidliger vært i Val d'Isere og Val Thorens, og har vært kjempefornøyd med reisene......I år står det mellom St Anton og Val d'Isere.Er det noen som er på disse plassene nå, eller kan fortelle meg litt om løype/offpiste forhold.Vi er kun ute etter å st på ski, så uteliv og overnatting blir ikke satt i høysete....bakkene er det viktigste......Er det noen som har vært begge plasser som kan gi oss ett godt råd om reisemål?

Valg
sinner #46192 27/01/2007 5:34 PM
Fersking
Fersking

Har en venn som kom hjem fra St Anton for en uke siden. 20 cm snø og håpløse forhold. Men mulig det kommet snø nå. God tur!

Kjempedag i St Anton i dag.
sinner #46193 28/01/2007 4:41 PM
Entusiast
Entusiast

Basen i St Anton er därligere en pä samme tid som i fjor, men har i dag hatt en fantastisk dag pä ski. Snödd bare 5 cm nedi byen, men oppi fjellet var det megabra. Det har vel kommet 25-30 cm, men med vind lä det minst 50 cm i le og skyggesidene. Heller ikker värt noe stort problem med steiner etc. Kan bare nevne Schonegraben ovenfor Nasserein, Schindlerspitze m.m. Knall Sol.Det negative er at solsidene ikke er noe videre de neste dagene, og at lössnöen her blir fort spist opp. Stikkordet de neste dagene blir Stuben og Sonnenkopft.

Nåja..
sinner #46194 29/01/2007 1:46 PM
Fersking
Fersking

Vært i anton de siste 7 årene ..og basen i fjor var bedre enn hva den er nå,ingen tvil om det. Riktignok er det ok under valluga, shindler osv.men den helst store offpistekjøringa er det ikke .. Stuben er håpløst, Rendl er håpløst, Zurs og Lech er håpløst. Det er mer is og kanonsnø i løypenettet enn hva det er i Åre i januar, og det sier jo sitt. Men det kan jo plutselig komme 1 meter over natta i anton, så det er vanskelig å gi noen anbefalinger. Val d'isere har også lite snø . Laax fikk forøvrig 70cm på fredag, og enkelte steder øst i østerriket fikk plutselig en meter. Så vinteren er da ikke helt avlyst enda.

tips til turer i St Anton nå?
sinner #46195 29/01/2007 3:53 PM
Medlem
Medlem

Jeg og en kompis drar til St.Anton på lørdag. Ingen av oss har vært der før, så jeg skulle gjerne hatt noen tips om hvor vi burde starte å kjøre de første dagene så vi kommer fort igang før vi får litt oversikt over stedet. Passe lett tilgjengelige steder hvor det ligger snø nå er det vi er ute etter. Gjerne litt bratt også smile Siden det er dårlig med snø tar vi med fellene også, så turtips som krever fellegåing tar vi også gjerne imot!

Under Valluga og shindler var nevnt som greie plasser med snøen som er nå så jeg at Milo skrev. Stemmer det forresten at man må ha guide for å kjøre fra toppen av Valluga? Og i så fall: Er det verdt penga? Veit jo ikke hvor mye det koster for en guide heller jeg da...

Stuben er da ikke häplös
sinner #46196 29/01/2007 7:25 PM
Entusiast
Entusiast

Mulig at timingen pä söndag med masse digg pow blindet meg, men det er da ikke vanskelig ä finne god lössnö hvis du leter litt.När alle sier at alpene suger pä snö, og jeg har kjört i pudder 9 dager pä rad (Lötschental, Zermatt og Anton) er det greit ä dempe de meste negative folka. Hvist er det lite snö i fohold til i fjor pü samme tid. Men i 2002 var det ikke noe bedre pä samme tid (et eksempel). Handler om ä gjöre det beste ute av de forholdene som er og ikke surmule fordi du ikke finner lössnä när du stär opp i bakrus kl 12. Stuben i dag. Kjörte pudder store deler ned mot Langen (ok, därlig siste 300 hm). Kjörte hele framsiden mot Alp Rauch (Skiers R), Kjörte da 3/4 i Pow (25- 30 cm). Mye bedre kjöring jeg vil ha fätt i Hemsedal eller Röldal, eller hvor det er sä mye snö i Norge.

guide
sinner #46197 29/01/2007 11:23 PM
Fersking
Fersking

På grunn av snøforholda, får du ikke kjøre fra Valluga i det hele tatt trur jeg, men for å finne de beste forholda så er det greit å fikse seg guide, de veit hvor de skal finne pudderet, baksiden av medaljen er bare at de er litt treige om morran..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå