|
 Kjøp av Skateboard... ?
|
Medlem
|
OP
Medlem
Yes, Eg tenkte eg skulle kjøpe meg ett skateboard. Ikkje et extremt profft og drit dyrt, men ett som ikkje e dårlig... Å ligge ut 1000-1500 kr for det e vell nok for et sånt ett.. ? eller? har nåkken forslag?Takker på forhånd 
|
|
|
 Re: Kjøp av Skateboard... ?
|
Entusiast
|
Entusiast
hva med å se på www.boardshop.no eller www.50-50.no? Tror de har i den prisklassen der.
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Jo, eg e innpå å ser... Men om det var noen tips å få om ka brett som e lurt å kjøpe, hvilke merker som er bra osv... ?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Digger selv girl og chocolate, men det finnes sikkert mange andre bra merker.
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Takker så meget! Dette er altså brettet eg burde slå til på? :POoog det der med lengden på brettet, e det veldig vesentlig? eg e sjøl bare 170 omtrent 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Lengden er jeg ikke så flink på, men det brettet jeg fant. Var bare noe jeg satt sammen på noen minutter. Hvis du vil ha noe billigere så tror jeg du kan se på complete board eller noe sånt. Men syntes platen og truckene var kule da :cool
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Ja ja ja!! For all del ;)TAkk for insatsen, så får vi se ka det blir til 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ikke noe stress, kjeda meg litt, så takk for at jeg fikk noe å gjøre :wink
|
|
|
 Plater: girl eller permanent
|
Entusiast
|
Entusiast
Når det kommer til plater liker jeg best girl. Har nice shape (tynn og nokså like popper). Ellers er permanent et nesten like bra, og billigere, alternativ. Trucker er det destructo (har jeg hatt i ca 5 år) og tensor som er best. Dette fordi de er lette og slitesterke. Før brukte jeg lave trucker, men nå mellomhøye. Dette fører til litt bedre popp. Have fun! (bare senn ff-mail hvis det er mer du lurer på!)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kjører på en enjoi plate nå og silver trucks. Er egentlig godt fornøyd med det, men jeg fikk prøve et boardshop brett, som koster 400 på boardshop.no. Plata er laget på samme fabrikk som plan B og de bretta er gode å kjøre på i følge meg ( det er bare min mening). Det jeg skulle frem til var at boardshop brettet er billig og digg og at det praktisk talt nesten er likt som noen av Plan B sine brett!
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Sitat Steffen...:Jeg kjører på en enjoi plate nå og silver trucks. Er egentlig godt fornøyd med det, men jeg fikk prøve et boardshop brett, som koster 400 på boardshop.no. Plata er laget på samme fabrikk som plan B og de bretta er gode å kjøre på i følge meg ( det er bare min mening). Det jeg skulle frem til var at boardshop brettet er billig og digg og at det praktisk talt nesten er likt som noen av Plan B sine brett! <p></p> SOunds good! Dette e sikkert det eg e ute etter ! Thanks:)
|
|
|
 Skateboard
|
Fersking
|
Fersking
Var i Usa forrige sommer, der jeg kjøpte meg et complete brett. Der betalte jeg rundt 600 for "pro" pakke med et almost brett, griptape, thunder trucks, bearings og en pakke med fire hjul.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Sitat hanso:Var i Usa forrige sommer, der jeg kjøpte meg et complete brett. Der betalte jeg rundt 600 for "pro" pakke med et almost brett, griptape, thunder trucks, bearings og en pakke med fire hjul. <p></p> Og det her funka bra? :P
|
|
|
 Fornøyd!
|
Fersking
|
Fersking
Ja, kunne ikke vært mer fornøyd jeg
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har nettopp bestilt et selv på 50-50 for 1500kr med girl deck og hjul og chocolate trucks. Grip får du gratis hvis du kjøper deck, og gratis kulelager hvis du kjøper hjul. Det går også ann å kjøpe komplett til rundt 1000kr, men det er ikke like bra kvalitet.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Bredden på brettet er omtrent som skostørrelsen din (i amerikanske størrelser) Tynne brett er enklere å flipe, mens brede er bedre i ramp
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
kjøpte et element brett komplett på boardshop. brettet er digg men trucksa suger balle! må justere de hver uke fordi de løser deg ut no sykt og nå er de skeive så når de står på flatt gulv så er det et hjul som ikke er nedi bakken. og brettet svinger av seg selv hvis jeg bare triller det. anbefaler å kjøpe separat!
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Sitat Nomis:Bredden på brettet er omtrent som skostørrelsen din (i amerikanske størrelser)Tynne brett er enklere å flipe, mens brede er bedre i ramp <p></p> Takk, eg kjøpte ett plan B komplett...Eg e ikkje sykt god liksom så det funker sikkert greit for meg foreløbig... Men takk for tips!Og guiding på størrelse!
|
|
|
|
|
|
 Under 1000-lappen?
|
Fersking
|
Fersking
Fins det helt greie brett, til nybegynner, til under 1000? Kanskje 500spenn? Trenger ikke å være noe spess med det, bare det funker bra?
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat Nomis:Bredden på brettet er omtrent som skostørrelsen din (i amerikanske størrelser)Tynne brett er enklere å flipe, mens brede er bedre i ramp <p></p> det der e hardt bullshit, jeg bruker 45 i sko ( 11/11,5 i amerikansk) skulle jeg lizzm hatt 11 i bredde? det finnes ikke på vanlig brett! Det har ikke noe å si på størrelsen - tynt brett = lettere å flippe, mens tukt brett = lettere å catche og diggere til cruising  kjører selv 7.8 
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
så at du hadde skrevet det med catching og flipping...litt kjapp i svingen :P FRIFLYT MÅ SKAFFEEDIT KNAPP!
|
|
|
|
|
|