Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Longboard, hvor?
#1961 08/03/2006 8:37 PM
Knut L Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hvor er det best å kjøpe longboard, og trucker/hjul, i Oslo?

Har lyst til å kjøpe meg, og evt lage meg longboard.Hvis jeg skal lage, er det spesielle trucker til longboard? Hvor brede bør jeg gå for? Må det være spenn og bøyde plater, eller holder det å lage en flat ganske stiv plate? Sett noen "lag-selv-sider" på nettet, å det opperers med litt forsjellig.Noen bøyer platene opp på sidene, men lager ikke spenn i hele plata, og noen lager ikke bøy på sidene, men kun et enkelt spenn i hele platas lengde. (som på ski)

Er 100% nybegynner. Takknemlig hvis noen med litt peiling gidder fortelle meg litt om hva som er vanlig langder, bredder og trucker.

Heisann
Knut L #1962 08/03/2006 9:04 PM
Medlem
Medlem

Kult med flere som er interessert i longboard.

I Oslo er det helt klart Seasport og Whitewater ved vika som har best utvalg.Desverre er utvalget i Norge ganske dårlig for tiden, noe som man kanskje skal gjøre noe med selv etterhvert ;)Trucker er det mye forskjellig å velge mellom, men i Norge er ditt beste alternativ Randal rII(r2) trucker ditt beste valg. Disse kommer i både 150mm og 180mm. Disse truckene har en annen utforming enn den som er vanlig på skateboard, som både fører til bedre stabilitet i høyere hastigheter + at de svinger MYE bedre enn vanlige trucker.Lengde på longboard varierer veldig, du kan få tak i brett opp til 145cm i butikkene nevnt ovenfor. Noe mindre vil nok være best siden det er ditt første longboard. Les om mitt første longboard(sector 9 cosmic2 95cm) på forumet mitt på Asfaltsurfer Registrer deg og vær med på å bygge opp et knutepunkt for longboardere i norge :)Ellers er ebay et hett tips.

Når det gjelder å lage eget brett har jeg foreløpig liten erfaring, men ser mange som lager med både camber(bøy på langs) og konkav(bøy sidelengs) Dette er helt klart en smaks sak, og jeg tror et helt flatt brett vil være greit som et første prosjekt da du slipper prosessene med å forme brettet annet enn å sage det til. Noe mer du/eller andre lurer på er det bare å spørre

Jørgen/ Asfaltsurfer

crap
Knut L #1963 08/03/2006 9:06 PM
Medlem
Medlem

hyperlinken fungerte ikke :P guess i'm not that technical

uansett, siden min er www.asfaltsurfer.com

søk på nett
Knut L #1964 09/03/2006 12:42 AM
Fersking
Fersking

sector9 mest brukervennlig... cloud 9 osv...

bli flink og bli med i konkurranser.... gøy...

Fredrik

Nettside
Knut L #1965 09/03/2006 12:54 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hvis eg ikje tar heilt feil så kan du finna mase info på www.longboard.no...

longboard.no
Knut L #1966 09/03/2006 5:22 PM
Medlem
Medlem

virker ikke særlig operativ lenger, men det er mye nyttig informasjon der. Jeg og noen venner holder for tiden på med www.asfaltsurfer.com for å prøve å lage et longboard nettverk i norge igjen. Vi er ikke vonde å spørre når det gjelder tips ang. longboard, trucker, merker og online bestilling. Stikk innom siden og se om du finner flere med samme interesse for longboard som deg!

Knut L #1967 23/04/2006 8:32 PM
Fersking
Fersking

nett sider hvor jeg kan få bestilt longboard? m/truckers?...

Det Finnes
Knut L #1968 23/04/2006 8:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Longboard på Aloah Store på St.Hanshaugen.. Sector9..

www.asfaltsurfer.com
Knut L #1969 23/04/2006 9:01 PM
Medlem
Medlem

Stikke innom www.asfaltsurfer.com er et hett tips som går igjen i de siste longboard trådene her. Der er det informasjon til nybegynnere og masse nettbutikker osv. flere som gjerne svarer på alt av spørsmål ang. longboarding på forumet der også. Er en egen tråd i forumet hvor det kun er erfaringer fra nettkjøp av brett og utstyr. Det er også en liste over butikker i norge som fører longboard.. På siden med linker finner du de største og beste, råeste og feteste brett/truck/hjul og kulelagerprodusentene