Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nybegynner! G3 FINDR 94 - Dynafint TLT Speedturn 2.0
#183079 18/04/2017 11:32 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann godtfolk! Drømmen om toppturutstyr startet for noen år siden og nå tror jeg tiden er inne. Fant denne pakken (G3 FINDR 94/Atomic Backland 95 med Dynafint TLT Speedturn 2.0) på telemark-pyrenees.com og lurer på hva dere tenker om disse to skiene kombinert med bindinga. Fokuset mitt ligger på en lett pakke da jeg er glad i lengre turer, men ønsker også ski/bindinger som takler nedkjøring bra. Tipper fordeling topptur/skibakke blir 90/10 %. Skiferdighetene er middels +. 

Er student med begrenset lommebok, så om noen kan tipse om billigere og bra pakker blir jeg glad! 

Setter pris på svar smile

Re: Nybegynner! G3 FINDR 94 - Dynafint TLT Speedturn 2.0
Bryhnski #183080 19/04/2017 11:17 AM
Medlem
Medlem

Kjempefint setup! Lette ski, ikke alt for breie. Jeg ville kanskje gått for G3 skiene, men har strengt tatt ikke prøvd noen av de. Atomic Backland støvlene kjørte jeg på ifjor. Gode gåorienterte støvler, tenker de klarer 95mm på midten veldig fint. 

Re: Nybegynner! G3 FINDR 94 - Dynafint TLT Speedturn 2.0
Bryhnski #183081 20/04/2017 11:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

De skiene er helt rå! Men ville vært veldig betenkt ang støvler. Backland er fine støvler, men selv ville jeg sagt at de er for veike for de skia, pluss at de må passe foten din. Normalt går man i en butikk og prøver flere varianter, og blir stående i et par man har trua på i en god halvtime for å få et visst inntrykk av om de faktisk passer. Med kyndig hjelp, så klart. 

Bindingen er helt ok om du er ute etter å spare vekt, men skal du utnytte de skiene ordentlig ville jeg hatt litt mer krutt i både støvler og bindinger. Evnt parret binding/støvler en litt spinklere ski