Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemark binding revet ut av ski - Quiver Killer
#182529 07/03/2018 12:55 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

Jeg reve bindinga ut av skia her om dagen, og har bestilte Quiver Killer inserts fra VPG nå. Er det noen som har erfaring med å bruke de gamle hulla, eller bør jeg drille nye?

Og noen som vet av noen rimeligere alternativ til Telebuddy plate?

Re: Telemark binding revet ut av ski - Quiver Killer
Hans Philip Eide #182530 16/03/2018 5:13 PM
Fersking
Fersking

Kjem heilt an på korleis dei gamle hola ser ut. Dersom dei er større enn quiver killsene, må du drille nye for at dei skal sitte. Om du er usikker ville eg spurt meg føre i ein butikk. Det krev ganske stor nøyaktighet når ein skal drille hol til quiverne, så ville eigentleg gjort det i butikk om du ikkje har montert så mykje binding før!

Re: Telemark binding revet ut av ski - Quiver Killer
Hans Philip Eide #182531 17/03/2018 1:41 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar!

Ja om du er i nærheten av en du kjenner godt så er sikkert butikk smart det osså. Faktisk når jeg var i butikken og fikk montert bindingene så spurte jeg om de kunne feste bindingen med ei plate eller lignende. Den gang viste jeg ikke om Quiver, men tenker nå i ettertid at de kanskje burde gitt meg anbefaling om det siden jeg spurte. Dette er en av de mest renommerte butikkene i Bergen, tror ikke jeg vil la de bore i skia mine noen gang igjen faktisk.

Jeg landet på en slik Telebuddie plate, den gir meg mulighet til å få inn en ekstra skrue eller to. Osså kommer jeg til å feste den med Quiver slik at jeg kan juster posisjonen på plata. Håper med det at ting sitter som støpt når jeg er ferdig. laugh