Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dine beste tips til sommerski-topper
#181354 05/05/2013 4:19 PM
Erik Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har til vanlig ikke brydd meg så særlig om skikjøring om sommeren, men etter å ha vært bortreist hele denne vinteren klør det kraftig etter å få kjørt litt ski til sommern.

Aktuelle destinasjoner er igrunn alt sør for Trondheim. Vi tenker uansett og ta en uke eller så i Jotunheimen, så topper der er særdeles aktuelt. Jo mindre innmasj, jo bedre. Kanskje topper der innmasjen kan kombineres med sykkel?

Så hva er dine beste tips til topper/områder for sommerskikjøring? (Stryn er nok sannsynligvis stengt i de tider vi kommer hjem (midten/slutten av juli)?)

Re: Dine beste tips til sommerski-topper
Erik #181355 05/05/2013 7:38 PM
Fersking
Fersking

Stryn er åpent ut hele sommerferien mener jeg.. ellers er Juvass et fint stad, sjekk galdhøpiggen randonee på facebook de går på juvass. fonna er også et fint skisted om sommern, vært der noen sommere smile

Erik #181356 05/05/2013 9:53 PM
Medlem
Medlem

For mange år siden var jeg med på å lage en reportasje om sommertopper i Fri Flyt. Vi dro rett etter Ekstremsportveko (altså i starten av juli) og en av reglene vi lagde for oss selv var at det ikke skulle være i nærheten av skianlegg. Vi fikk bra kjøring på en av toppene ved Leirvassbu, på Vangsen i Jostedalen (der går det bilvei høyt) og på Uranostind i Jotunheimen. På sistnevnte ble det en ganske solid etappe på beina før vi fant snø.

Erik #181357 09/05/2013 3:42 AM
Erik Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Gode tips, takk. Ble artikkelen publisert? Evt vet du hvilken utgave/årgang av friflyt?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå