Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski. Armada TST? Trenger litt hjelp;)
#178145 19/09/2012 7:31 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal kjøpe nye ski og trenger litt tips/erfaringer.

Har lyst på noen ski som er bedre i løssnø enn de skiene jeg har nå. Blir nok ganske variert kjøring i og utenfor løyper + kanskje noen toppturer, synes derfor Armada TST virker som en passende ski!(?)

Lurer litt på hvilken lengde på skiene jeg bør velge, og hvilke bindinger. Tenker egentlig at lengden 183 kan passe meg, da jeg selv er 181cm og 74kg. 

Angående bindinger. Har mest lyst på frikjørings-bindinger der jeg kan frigjøre hælen, men har ingen erfaring med slike. Hvordan fungerer de til kjøring i preparerte bakker i forhold til vanlige bindinger? Er det stor forskjell?  Kom gjerne med egne erfaringer med disse skiene/ bindinger

Takker for all hjelp, gutt 21:)

Re: Nye ski. Armada TST? Trenger litt hjelp;)
Marius Arnesen #178146 22/09/2012 11:42 PM
Entusiast
Entusiast

Blir jo litt forskjell med vanlig og gå-binding, men skal du ha ein du kan gå med som ligner mest mulig på ein alpinbinding bør du velge ein fra Marker! Duke eller Tour (F12).

Armada TST er ein kjempegod all-mountain ski som passer til det meste! Kjempeski som du mest sannsynlig blir fornøyd med, har ikkje hørt så mange dårlige tilbakemeldinger om denne skien.Du bør egentlig selv velge enten 181 eller 192 selv. Lange ski flyter best, mens korte ski er lettere å håndtere og svinge med.Er du nybegynner/kjørt lite ville eg valgt 183.