Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hodlekve vs. Sogn Skisenter i helgen?
#175198 13/01/2012 10:52 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har tenkt meg til Sogn i helgen, men er litt usikker på hvilket anlegg jeg bør velge og som har de beste off piste-forholdene. Noen som vet? Jeg er ikke kjent der borte i det hele tatt, men har skjønt at det skal ikke være så vanskelig å finne noen bra pudderruter. Noen som likevel har gode forslag?

Re: Hodlekve vs. Sogn Skisenter i helgen?
Skijente #175199 13/01/2012 12:51 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hodlekve har nok landets beste skogskjøring, og noe av de beste snøforholdene, så valget mitt er enkelt.Ta med feller, for og nå de beste områdene må du gå ca 20 minutt i lett kupert terreng, fra toppen av heisen (lett og finne spots).Når du kommer ned fra skogen så kommer pudderekspressen og plukker deg opp, den går i shuttletraffik mellom gunvordal og skisenteret, så er du klar for en ny runde, klippe kort til bussen kjøper du i heisbua.hodlekve er mye kaldere og har tørrere og mer snø.Sognskisenter har ok skogskjøring, her kan en greie seg uten feller, men det blir fort oppkjørt, mindre snømengde og relativt mye flatere. sjekk ut begge skisenterene på facebook og hjemmesider, god tur.ps her er en artikkel som stod på ff sine sider tidligere i uka: http://friflyt.no/Ski/Lavsesongrekord

Skijente #175200 13/01/2012 2:46 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for et informativt svar! Da tar jeg med skia over fjellet i kveld og er klar for morgendagen med mye moro smile

Skijente #175201 16/01/2012 11:08 AM
Fersking
Fersking

Hodlekve var genialt i helga....