Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ennå en tråd om skredsøkere
#170791 18/02/2008 11:23 AM
thoo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hallo, tatt noen toppturer i vinter, mest på tyen, og etter at det gikk ras fra den toppen jeg oftest bestiger nå for noen uker siden tenker jeg at tiden er inne for å kjøpe skred utstyr.

surfa litt og funnet dette http://www.snowbigdeal.com/servlet/the-190/BCA-Tracker-DTS-Avalanche/Detail noen som har erfaring med denne søkeren?

(grunnen til at jeg tenker på en billig pakke er at jeg nesten må ha to stk, da jeg kjører med mange forskjellige folk og de greier ikke hoste opp cash til utstyr...)

Bra søker, bra tilbud
thoo #170792 18/02/2008 12:59 PM
Entusiast
Entusiast

Har brukte Tracker i to sesonger og er veldig godt fornøyd med både nøyaktighet og brukervennlighet.

Det er en veldprøvd søker som har gått for å være den mest presise/lettest anvendelige for ikke profesjonelle brukere med begrenset tid/mulighet til å trene med utstyret.

Den selges billig nå fordi den nylig kom i ny (og formodentlig forbedret) utgave. Modellen du har funnet er altså den "gamle", men den er fortsatt en veldig bra søker.

Enig
thoo #170793 18/02/2008 4:49 PM
Medlem
Medlem

med stuntmann. BCA søkeren selvforklarende og solid.Den er litt større og tyngre enn enkelte andre søkere, men jeg har ikke opplevd det som noe problem å ha den på kroppen.

HOI!
thoo #170794 18/02/2008 8:44 PM
Fersking
Fersking

vist eg var deg ville eg ha kjøpt ein av dei nyare typane Sender/mottaker(S/M) . Dei eldre modellane er gode og velutprøvde men vanskelige i bruk vist du søker etter fleire begravde.Barryvox Pulse, Piebs og den nye ortovox har markerings funksjon der du kan velge kven av dei begravde personane du vil søke etter...noko som gjer søket mykkje enklare og meir effektivt.

ok
thoo #170795 18/02/2008 9:23 PM
thoo Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

takk for gode tips, markerings funksjonen er praktisk da man gjerne vil redde han med nøkler til hytta og bilen først ja..

jeg får rote litt rundt og se hva det blir til, kjenner jeg meg rett blir det vel egentlig ikke noe av før neste vinter..

får heller ikke stått sååå mye før sommeren kommer igjen.. men en gang er nok til å bli tatt i et skred..

vil nok dessverre anbefale en dyrere...
thoo #170796 18/02/2008 11:20 PM
Entusiast
Entusiast

lurt å kjøpe flere siden du kjører med mange forskjellige mennesker som ikke har søker, men da må du også tenke motsatt at det er lurt å ha en som er meget enkel og selvførklarende for de som ikke får øvd noe særlig med utstyret.

vet ikke noe om denne søkeren, men jeg kjøpte mammut barrywox pulse i høst, og var veldig fornøyd med den, alle vil forstå det.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå