Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Forhold lyngen/tamok/narvik?
#169889 17/04/2011 12:40 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hei, tilbringe de neste to ukene i troms. Først ei uke i kåfjord/lyngen og deretter ei uke som er mer åpen for å reise dit snøen er best.

Noen lokals som kan gi en søring noen tips? Ser utifra yr.no at det er spådd mye nedbør, men mest som regn?

Hvor høyt ligger snøgrensa? Er indre strøk som tamok kaldere enn kysten ved f.eks lyngen?

Går i utg.pkt for toppturer, men litt heisbasert i narvik (eller riksen?) er jo ikke å forakte smile

Setter pris på info!

Ytre strøk
LarsThomas #169890 17/04/2011 2:55 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Kan bare uttale meg om Kvaløya der jeg er nærmest daglig og det er ikke ideelle forhold.Ca 0-+2 Har ikke vært høyere enn Steinskardtind for noen dager siden før sneværet vi nå har, satte inn.Ihøyden blåser det goooodt nå, med dårlig sikt, slik at sneen ikke legger seg men etterlater isete områder(garantert skavler på eneklte plasser.Sne klumper kom rullende ned mot meg på vei til storaksla idag,kun pga vind . .Lengre nede mot tregrensa er det endel våt pudder på et enda fuktigere snølag som er fint å kjøre på ,med riktig struktur og glider .Det er typisk vårvær her nord nå(tette snebyger) og for oss som ELSKER snø er det bare å vente på smålommer av opphold og deretter fyke opp på fjellet og håpe at vi rekker en tur før neste sneeling setter til.Det er meldt slik vær i hele påsken så forholdene blir bare bedre og bedre:twistedMEN en skal være klar over at fjellet i etterkant av slik vær er usikkert på enkelte områder.Kan være mere mere tørt vær på innlandet ,yr har svarte!Kos dere med sykkelsesongen:razz søringa!

RIN

240cm
LarsThomas #169891 17/04/2011 3:37 PM
B.N Offline
Fersking
Fersking

Er 240cm med snø i Røldal Rin. Holder et par uker til.....

snø
LarsThomas #169892 17/04/2011 4:39 PM
Fersking
Fersking

70cm på grasplenen min, omlag 5 meter oppe på fjellet(jostedalsbreen)Det er ikkje Syden berre du kjem sør for Mo i Rana, RIN...