Har kjøpt meg et par Black Diamond Quadrant sko i størrelse MP26.5, og fotbrettet er mye kortere enn andre sko i samme størrelse. Jeg antar at jeg har ca 1 cm med rom i skallet mellom hælen og hælkoppen når tåa tar i fremme i skallet uten liner. I Scarpa har jeg normalt 1.5cm og dalbello virus har jeg nok nesten 2 cm med plass i skallet. Lineren er en annen ting, den er så traaaaang, og det blir store glipper i lineren sånn at du ser rett inn til sokken. Regner med den vil gå ut en god del med varmebehandling, men spørsmålet er om jeg får nok plass til tærne likevel med bare 1 cm å gå på i skallet? liker litt plass å bevege tærne i når jeg går på tur. Ellers passer skoen helt ypperlig, og er den eneste skoen jeg har prøvd som passer min irriterende brede fot. Spørsmålet er om det er noen som har mye peiling på tilpassing av støvler, om jeg burde gå for den størrelsen jeg har nå med 1 cm rom i skallet, eller kjøpe en størrelse opp som nok vil gi 1 cm lengre fotbrettlengde? har ikke lyst å varmebehandle lineren før jeg har bestemt meg for om størrelsen er riktig, slik at jeg kan få byttet skoen.Tips tas imot med stooor takk.