Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randonee boots, og binding.
#166767 01/12/2009 2:01 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har et par bridge ski med duke bindinger, og et par eldre scratch fs ski. På senvinteren i fjor kjørte jeg sund bindingene til scratch skiene, og trenger dermed nye. Siden skiene er overlegne i vekt, og herlige å cruise i lett til moderat pudder tenkte jeg på å lage et par lette topptur alternativer til mine langt tyngre bridge ski.

Jeg vurderer disse naxo bindingene http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=72603205

Når det gjelder sko har jeg ingen anelse. Jeg ønsker naturligvis noe lett, men helst billigst mulig.

Noen som har noen forslag, eller innspill? Trenger virkelig hjelp, sko trenger jeg nå uansett, men vet mindre enn lite om randonee sko.

Re: Randonee boots, og binding.
SnartVinter #166768 01/12/2009 8:20 AM
Entusiast
Entusiast

Ang sko. Viktigaste er at dei passar foten din selvfølgelig, ellers blir det berre tull..

Forslag til sko du kan teste: Scarpa skookum, Dynafit Titan, Scarpa spirit 4, Blak Diamond Factor.....

Dette er alle stive støvlar med fokus på nedturen, samtifig som dei er gode/mykje betre enn ein alpintsko å gå med.

Sko kostar flesk og er ikkje mykje billigare i utlandet, men du kan vere heldig å finne brukte bra sko på bruktmarkedet på fes Finn.no eller her på forumet.

Re: Randonee boots, og binding.
SnartVinter #166769 01/12/2009 11:25 AM
Medlem
Medlem

Hvis du skal ha ren toppturrigg synes jeg at dynafit er overlegent. Det er ekstremt lett og veldig presist!

Når det gjelder naxo bindingen har jeg ingen egne erfaringer, men jeg har ikke hørt så mye positivt! Den har to rulleledd, som gjør torsjonsstivheten helt elendig og i tillegg er den tung! Siden det er en rammebinding løfter du hele bindingen for hvert steg du tar istedet for å bare løfte foten, som med dynafit.

Lykke til!