Var på Slogen i går, gikk opp fra Urke. Her kan du spenne skiene på med en gang. Ca. 2-2,5 timer flatt inn til kamelpuklene på fint føre. Det fryser såvidt om natta nå, så snøen mykner litt opp løpet av dagen.Så følger ca. 1,5-2 timer bratt opp fra kamelpuklene langs ryggen til topps, skiene bæres på ryggen siste 200 høydemetrene.
Skal du på Slogen de neste to ukene bør denne tilkomsten vurderes, da den gir skiforhold fra parkering.
Avhengig av hvor langt opp du kan kjøre i dalen for å komme til Skårasalen er dette like fullt en voksen tur - dog litt mindre trasking for å komme til bratt stigning.
Beo81 skriver: blir min første topptur noensinne og har ikke rando utstyr men satser på at jeg kan gå i alpinskoene når det begynner å bli bratt...
Vet ikke om jeg tolker deg rett, men om du har tenkt til å gå på skårasalen med alpinski + feller uten trekkere ville jeg tenkt meg om to ganger. Det er en solid tur å gjennomføre uten mulighet til å løfte hælen...
Ellers er det fenomenale forhold på Sunnmøre for tiden... Stabil snø om du holder deg unna sider der sola tar godt, og nydelig vær. Nordavind i april slår aldri feil. Det er bare å pakke sekken og reise!