Sitat SiSt:Du elsker virkelig skiene dine tb77...Når det er sagt, så har du absolutt rett, men det finnes mengder med alternativer. Og det finnes mengder med ski som er bedre i bakken, og mengder med ski som er bedre i offpist. Egentlig dreier det hele seg om gradsforskjeller og hva man vil ha ut av en ski. Som en litt smal, stabil og lettkjørt allrounder er Mantra et godt valg. :grinSelv har jeg veldig tro på Corvus som hverdagsski rundt 100mm, men nå kjører jeg ca 90% utenfor løyper, så det farger meg jo litt.
He he. :grin
Jeg har vel kanskje snakket litt VEL mye om Mantra'ene mine på forumet her de siste månedene, ja...
Men joda, jeg elsker faktisk skiene! Jeg synes de er imponerende allsidige! (Og det er FØR jeg er på et ferdighetsnivå som gjør at jeg kan kjøre de fullt ut, også i løssnø)
Og, selv om det at man elsker en ski ikke gir de mest objektive vurderingene, så er det derfor jeg gjerne reklamerer for de. :razz
Når det gjelder det jeg sa om alternativer, så jeg tenkte jeg da på alternativer med ski i Mantras klasse. Altså en bred midfat/smal fat-ski (la oss si midjer mellom 90-100mm), som leverer varene så godt, på så vidt forskjellige underlag.
Men så klart, det finnes adskillig bedre alternativer for bakkeski, samt adskillig bedre off-piste-ski! Jeg ville ikke engang vurdert å påstå noe annet!
Som en allrounder derimot, så mener jeg virkelig at du ikke har mange alternativ i Mantras klasse! (Hva som kan kalles "mange" blir jo igjen subjektivt)
Men hvis jeg kaster ut et tall på rundt 5-6, så er ikke det veldig mange.
Men, som jeg også sa i forrige innlegg; jeg ville selv vurdert Corvus hadde jeg ikke hatt Mantra (de blir for like til at jeg gidder å ha begge)
Så, at Corvus er en knakende bra ski...? Utvilsomt! (Bare seieren i FriFlyts skitest snakker for seg selv.)
Akkurat som alle de andre testene Mantra har vunnet de siste par årene snakker (høyt) for seg selv...
:grin