Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montere Look Px 12 jib på Armada AR6, hvor?
#95601 04/11/2008 7:30 PM
Lamanga Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som vet om noen kjeder i Sogn og Fjordane som kan montere bindinger for meg? Har spurt G-sport her i Florø men de kunne ikkje.

Vil helst ha en kjede til å gjøre det pga den eventuelle garantien, men som en siste utvei så kan eg jo finne meg en privatperson som kan gjøre det for meg.Litt kjipt om eg må til Bergen ens ærend for å få gjort det.

Så spytt ut! smile

Re: Montere Look Px 12 jib på Armada AR6, hvor?
Lamanga #95602 04/11/2008 7:45 PM
Entusiast
Entusiast

g-sport kunne ikke? Hørtes merkelig ut, men om det er fordi de ikke har mal, så trenger du ikke være skijurg for å gjøre det frihand heller. Er det ikke flere butikker da?

Lamanga #95603 04/11/2008 7:55 PM
Lamanga Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

De hadde bare mal til den bakre delen...

Joda, men det er en times tid kjøring til den nærmeste. Får ikkje svar på mail fra Førde sport eller noen av de andre butikkene eg maila i går.

Lamanga #95604 04/11/2008 8:05 PM
Ivrig
Ivrig

Kan ikke si annet enn at du kanskje burde ringe litt rundt isteden. Det er mange som er trege til å svare på mail.

G-sport er generelt totalt i mangel av kundevennlighet og teknisk viten. Dette burde de gitt en pris på og tatt det på seg uansett mal eller ikke.

Lamanga #95605 04/11/2008 8:07 PM
Lamanga Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Ja, vurderer ringerunden i morra. Han som jobber på G-sport her i Florø som har ansvar for ski kan faktisk overraskende mye. Skal ned og spørre han i morra om han ikkje kan gjøre det uten mal.

Lamanga #95606 05/11/2008 12:29 AM
Lamanga Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Siden G-sport ikkje forhandla look, kor kan eg kjøpe breiere stoppere? Ikkje det store det må bøyast, men litt er det.

Lamanga #95607 05/11/2008 5:34 PM
Ivrig
Ivrig

Vil anbefale deg å kontakte importør:

Sport Sensation ASPostadresseGrini Næringspark 17Telefon: 22 30 02 081361 ØSTERÅS

Lamanga #95608 05/11/2008 5:40 PM
Lamanga Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk takk smile

Lamanga #95609 05/11/2008 6:03 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Animal, ikke generaliser nå smile

er mange av oss på Gsporter rundt om kring som har viten og tekniske ferdigheter ;)(+ en del maler som ikke så mange andre har)

Man kan vel ikke forventes å ha maler til alle verdens bindingtyper? (som man ikke forhandler selv?)

Lamanga #95610 05/11/2008 7:29 PM
Ivrig
Ivrig

Føler jeg bør svare på ditt innlegg ?Magnus Motion?.

?Animal, ikke generaliser nå smile?

Muligens generaliserer jeg vel mye ved uttalelsen ?G-sport er generelt totalt i mangel av kundevennlighet og teknisk viten.?. Min uttalelse bygger på temmelig mange år med reising i Sør-Norge inkl besøk på nesten alt av sportsforretninger der jeg har vært, grunnet stor sportsinteresse. Etter flere tiår på reisefot ser jeg på G-sport som bare en ?halvveis sportsforetning? beregnet for nybegynnere uten noen viten om ski og som nærmest kun selger billige ski og er nærmest uten viten om ski og skikjøring. Jeg ser selvsagt positivt på det dersom dette har endret seg.

?er mange av oss på Gsporter rundt om kring som har viten og tekniske ferdigheter ;)(+ en del maler som ikke så mange andre har)?

Ok; men jeg har ikke opplevd denne ?viten og tekniske ferdigheter?. Ser ikke bort ifra at dere har ?en del maler som ikke så mange andre har?. Men; etter erfaring forundrer dette meg litt. Du er kun 16 år ?Magnus Motion?. Det trenger ikke bety at du personlig ikke har tekniske ferdigheter. På din alder hadde jeg konstruert og laget ting jeg ikke kan beskrive her på nettet.

?Man kan vel ikke forventes å ha maler til alle verdens bindingtyper? (som man ikke forhandler selv?)?

Nei, det har jeg heller ikke ment! Men; at en G-sport forretning ikke påtar seg montering av bindinger grunnet mangel av mal kun til forbinding faller totalt inn i min oppfattelse av G-sport. Dette burde de tatt på seg, ev mot ekstra betaling.

Lamanga #95611 05/11/2008 8:19 PM
Entusiast
Entusiast

helt enig med deg animal, faktisk! hehe. De burde jo lett gjort den jobben, uansett mal eller ikke. Ekspeditøren må tydeligvis ha glemt at kundene er de som betaler lønna hans. Flaut spør du meg.

Ang g-sport ansatte sin viten og tekniske ferdigheter om ski er jeg ikke helt enig. hehe. Har vært flere år på "ski-camp" med g-sport. En samling som arrangeres hvert år på kvitfjell. Her har jeg møtt utrolig mange personer som kan ekstremt mye om ski og utstyr. I tillegg så kommer de fleste leverandører med sine eksperter.

Uansett vil det være det samme om du oppsøker g-sport, intersport, xxl, anton sport, platou osv osv. Faktum er at personale vandrer fra kjede til kjede, avhengig av hvem som gir best lønn! Du vil derfor gjerne møte g-sport ansatte med dine oppfatninger i en xxl butikk 2 mnd senere! Hvilket spørsmål beveger vi oss da inn i ? Jo, mangler de fleste ski-forhandlere i norge ansatte med viten og tekniske ferdigheter?

Lamanga #95612 05/11/2008 8:35 PM
Ivrig
Ivrig

He-he smile

Det som forundrer meg litt; men, egentlig ikke så mye, er at den virkelige ekspertisen er å finne utenfor forretningene.

Dette er jo den viktigste grunnen til at vi må forsøke å beholde dette forumet på et fornuftig nivå! Må selv beklage at jeg for lett tar til humor her!

MEN: HVORDAN SKAL VI FÅ FLERE AV DEM SOM VIRKELIG HAR PEILING TIL Å DELTA PÅ FORUMET?

(Som nevnt, jeg er ikke det beste eksempel for et fornuftig forum)

Lamanga #95613 05/11/2008 8:42 PM
Entusiast
Entusiast

Det skyldes nok at de fleste har som mål å jobbe som noe mer en skimontør i sportsbutikk. Det er jo ikke helt ukjent at personer uten snø-erfaring blir lært opp til å montere og ikke minst selge ski/snowboard da! Så ikke så rart at noen kansje får noen dårlige opplevelser av og til.

Forbrukerne er nok de beste ekspertene i mange av disse områdene. Jeg tror det viktigste vil være å ha et aktivt forum, uten usaklige poster/tråder. Dette vil da føre til flere fornuftige svar hvertfall!

Herlig service!
Lamanga #95614 05/11/2008 9:03 PM
Medlem
Medlem

Mx-Sport i Tromsø nektet å montere mine bindinger uten mal. De var i stand til å gjøre det, men gav meg ikke engang en pris fordi det var for mye arbeid med måling og borring på frihånd.

Lamanga #95615 05/11/2008 9:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Absolut enig med deg!har fortsatt masse å gå på smile

Er jo ikke så vanskelig å montere på et par bindinger uten mal.

var ikke meningen å være småfrekk/selvgod el. lignende, ville bare si at det finnes Gsportere med ferdigheter wink

og nei, ahr ikek erfaringer fra stort andre Gsporter enn Stor Oslo, asker,lier,drammen eller hemsedal.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå