Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
lengde ski, jeg er 187
#99555 04/03/2009 3:53 PM
andersn Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, har funnet noen 07/08 völkl ledge billig i 178, hva tror dere om lengden? ønsker noen litt billigere ski jeg kan bruke i parken, stått telemark siste 10 år ca og byttet tilbake i år, kjører vanligvis på völkl mantra med jester bindinger og technica agent 110 sko, funker jo forsåvidt bra det, men er så kipt å bruke de skia på rails, så blir mere pudder/vanlig ski. bør vel også vurdere ett sett ekstra litt mykere sko? jeg er ikke så puslete bygd og veier mellom 94-99kg litt avhengig av hva jeg har gjort siste tiden wink

p.s. ingen tvil om at kidsa eier parken for tiden og at jeg ser ut som en "gammel" tufs i forhold, men men er jo morro for det.

Kanskje
andersn #99556 04/03/2009 6:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ledge er en ganske myk ski, så jeg vil tro den blir litt spinkel for deg med tanke på vekten. Lengden er nok ok. Ikke så veldig mange merker som har rene jibbeski som er veldig mye lengre. Drøye 180cm er vanlig. Jeg ville ikke kjøpt meg nye støvler med en gang. Få ski og test de du har. Igjen, vekta di og at du har stått masse på ski skulle tyde på at støvlene kan være helt ok til park.

Jeg er som deg en storfjellkjører som av og til tar en runde i parken. Er 191/97kg og bruker 182cm ski og støvler med flex 130 og det går veldig bra.

ikke lett
andersn #99557 04/03/2009 6:51 PM
andersn Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

hva med K2 Fujative, evnt line invader/anthem, völkl wall? sitter bare og titter raskt hva man får til ok pris rundtomkring nå som sesongen nærmer seg slutten. blir nok å kjøre med samme støvlene i starten ja, da går det jo fort å bytte mellom også.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå