Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
kne..
#99026 14/02/2009 10:47 PM
ebkid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hallo!Jeg skada kneet mitt rett etter jule ferien, greide å vri det på en måte og fikk et slags "støt" når jeg skulle lande. Det gikk gradvis over, og var nesten helt bra igjen helt til idag.. Da jeg skulle raile og falt ned med det ene beinet fra boksen, tror jeg fikk det ut av ledd eller noe :s Så nå sitter jeg her igjen da.. Hadde tenkt meg på jib academy på mandag, men blir neppe noe av nå..Fler som har vært borti det samme?

.
ebkid #99027 15/02/2009 12:49 AM
Avhengig
Avhengig

vrei kneet litt for ca 1 mnd siden.. ikke noe veldig alvorlig, men får fort vondt der igjen nå når kneet får en eller annen kjip bevegelse ved landing. bruker sånn rehband, funker litt.

velkommen i klubben
ebkid #99028 16/02/2009 1:17 AM
Che Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hadde tilsvarende situasjon for ca 2 uker siden, bare at jeg hopper rundt på krykker enda :frownSlike ting er vanskelig å si hva det er eksakt når man leser det på papiret men for min del var det snakk om enten strekte eller avrevet leddbånd på siden.

Er kneet hovent? Er det instabilt på noen måte? Klarer du å strekke og bøye det som normalt? Hvis ja på de to første og nei på siste er det nok det som kan kalles en alvorlig kneskade. Beste er å oppsøke fastlegen din slik at han kan henvise deg til en ortoped, idrettslege eller mr. MR er bankers diagnose men lang ventetid. Ortopeder klarer å diagnosere brukanes ved hjelp av stabilitetstester, hvertfall hvis du klarer å strekke kneet..Gå til lege du! Unner ingen å sitte pal som jeg gjør om dagene :cool

forstuing
ebkid #99029 16/02/2009 8:08 AM
ebkid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Når jeg ødela det i hafjell fikk jeg beskjed om at det var forstuing jeg hadde fått. Det var ingen tegn til brudd, eller menisk problemer. Jeg tror jeg har fått en skikkelig kneskade ja. Det er sånn at det er hovent, og går gradvis over. Men når jeg først får en skikkelig vridning og "trykk" på beinet er det gjort igjen. Tror rett og slett kneet mitt er blitt litt slarkette og ikke like bra som før. Jeg får bare ta tiden til gode og vente til hevelsen er helt borte, så kan jeg begynne å trene opp litt muskler i kneet :)Problemet er at jeg har vinterferie neste uke og skal til Trysil!!! Håpe detgår...

.
ebkid #99030 16/02/2009 7:54 PM
Avhengig
Avhengig

da ville jeg isåfall bare tatt kosetriksene. og ikke dratt på med ting du vet er stor risiko for å vri kneet igjen, hvis det er så vondt..du vet sikkert best selv der.

mm
ebkid #99031 16/02/2009 9:16 PM
ebkid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

jap, er nok det jeg blir nødt til å gjøre da. vet selv hvor langt jeg skal dra det nå ass..

jaja
ebkid #99032 02/03/2009 4:44 PM
ebkid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

nå er trysil turen over, så jeg har bestilt time til legen for å finne ut hva som er galt i kneet mitt! blir spennede å få høre om sessongen er ødelagt eller ikke.. hehe

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå