Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til skikjøp
#98912 10/02/2009 2:26 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe med meg tips til ski. Jeg har stått på snowboard før, men nå frister det mer med ski. Jeg kunne tenke meg å ha et bra par allroundski, ettersom jeg liker pudder, men vil også ha mulighet for å bruke de i preppet bakke. Jeg kommer nok ikke til å stå så mye at jeg tar investeringen og kjøper meg 2 par. Er det noen her som har noen tips til ski? Jeg er 1,84 høy og 76 kg. Har heller ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå for telemark eller "vanlige" bindinger. Har fått en del tips, men de er veldig motsigende, og søker derfor etter flere tips her.

Re: Hjelp til skikjøp
Rookie84 #98913 10/02/2009 2:38 PM
Fersking
Fersking

Sånn fra personelig erfaring så er den beste "all round" skien jeg selv har kjørt denne sesongen K2 Obsethed.

Den er kanskje litt bred tenker mange, men vent til du setter de på prøve.Har et overraskende godt kantgrep, samtidig så er den smidig og kvikk i forhold til størrelsen.Kjører selv på 188 modellen, men den kommer vel helt ned i 168 hvis jeg ikke husker helt feil. Den har også en såkalt "mini-rocker" konstruksjon, som hjelper deg litt (ikke mye) i løssnøen. Vil også gi deg litt følelsen av at du har innsvingen og geometrien til en kortere ski på dagene det er hardt og is. Jeg har riktignok kjørt mange år på ski, med mange forskjellige typer ski. Så kan godt hende min erfaring fra denne skia ikke vil stemme med din. Men uansett er den en ski du bør sjekke ut litt nærmere.

Det er mitt beste tips, ellers lykke til med ski kjøp.

Mange muligheter!!!
Rookie84 #98914 10/02/2009 11:23 PM
Fersking
Fersking

Helt enig at Obseth er en av de bedre alternativene med sin progresive innsving, viktigster er at du finner en ski med sidevegger (side wall contruction), de får mye bedre kantgrep enn de med cap constrution, hvor en ett stykke er trykket ned over hele skien (f.eks. salomon foil). Selv om Obseth er så mye som 105mm bred så carver den bra. Ski som er mellom 90 og 105 mm er det beste og de må han sidevegger (abs sidewalls). Garantert lykke, beste tips jeg kan gi.

Lykke til!

Takk for hjelpen
Rookie84 #98915 11/02/2009 2:49 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har fått flere tilbakemeldinger at K2 Obsethed er skien for meg. I tillegg til det dere skriver, så ble jeg overbevist. Jeg fant et knalltilbud på oslosportslager på akkurat disse skiene, så jeg slo til! Gleder meg som en unge til å få de i posten! Takk for innspillene! smile

Rookie84 #98916 14/02/2009 3:45 PM
Fersking
Fersking

K2 obsethed er jo den som er "best i test" når vi kommer til alltound ski. Så jeg ville nok gått for de wink

- Niklas

Rookie84 #98917 14/02/2009 6:49 PM
Entusiast
Entusiast

jeg selger et par dynastar big trouble ski med px 12 binding. + en reserve ski;p til 4000kr.kjøpt i påsken i fjor og er en sykt god allround ski.den er 186cm lang og funker både i pudder og park.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå