Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Silencer og "nybegynner"
#98868 06/02/2009 1:58 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg sto på lånte ski i bakke for første gang på flere år sist påske. Nå har jeg lyst å kjøpe meg egne ski.

Jeg har av en eller annen grunn havnet på twin-tip selv om jeg ikke er den store trikseren. Noen sier man like greit bør kjøpe twin tip for dagen hvor du ønsker å prøve deg på baklengskjøring og triksing kommer..Er kjøre egenskapene i bakke gode nok på disse? Jeg blir ikke å dra på toppturer og slikt vil jeg tro. Har egentlig bestemt meg for denne på en måte..Men hva tror dere om pakken til mxsport (4000kr):ski: k2 silencerbinding: marker 11.0sko: dalbello speed 6

Er det noe jeg bør endre her? Hva bør erstatte hva isåfall?Har lest mye negativt om marker bindinger. Men ikke vet jeg om dette er erfarne "massekjørere". Altså ikke midt nivå :P

Husk: jeg kjører ikke mange helger i året. Ønsker god pris, kjørbart utstyr for en som meg...

K2 silencer
jonazjak #98869 06/02/2009 2:12 PM
Medlem
Medlem

Silencer skiene til K2 er i alle fall bunnsolide. Har prøvd de selv, og har flere telemark-kompiser som har kjøpt seg disse pga. pris/ytelse. De er lette å stå på i bakke, men kan også hevde seg bra utenfor preppa løype. Binningen er jeg ikke kjent med, men når det kommer til sko er det bare å drite i merke. Jeg prøvde kanskje 15-20 par før jeg fant mine. Det viktige er at de sitter helt korrekt på foten, ellers er det lett å få juling i bakken, og dermed miste skiglede. Jeg vil egentlig anbefale å kjøpe sko på et skisenter, der du har mulighet til å prøve de i bakken før du kjøper de. Det er no helt anna å traske rundt i butikken, enn å druse villmann ned løypa.

Marker 11.0
jonazjak #98870 06/02/2009 2:28 PM
Entusiast
Entusiast

Ville jeg ikke gått for. Usolide, blir lett ødelagte, løser seg ut til feil tidspunkt osv.Skal du ha marker ville jeg gått for Jester eller Griffon. Ellers en anna binding er Look px 12.

Pris?
jonazjak #98871 06/02/2009 2:35 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hvordan vil dette endre seg prismessig tror du? Mange hundrelapper ekstra på de ulike? jeg vet ikke hva bindingen i pakken representerer av pris individuellt.

Re: K2 Silencer og "nybegynner"
jonazjak #98872 09/02/2009 9:23 AM
Entusiast
Entusiast

Blir sikkert noen hundrelapper ekstra ja, men er vel verdt det. Fordel at skiene henger fast på foten. Tror du kommer til å angre hvis du kjøper Marker 11.0 :razz

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå