Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Glassfiber ski
#98794 03/02/2009 5:27 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har nylig kjøpt SALOMON N MAI TAI WOM ski, også har jeg problemer med glassfiber. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med det? Jeg kan ikke ta på skia mine uten hansker. Så bør jeg pusse dem, eller smøre på noe? smile

Re: Glassfiber ski
Tinahatl #98795 03/02/2009 5:56 PM
Entusiast
Entusiast

Hvis du "nylig" har kjøpt nye ski hørtes det jo ganske villt ut.. Skal jo kunne ta på nye ski uten hansker :P Kansje du kan høre me butikken hva de kan gjøre, evt om det er et problem med den skia der, vet ikke jeg.

Uansett så kan du jo bruke herding som brukes til glassfiber til vanlig. Polyester eler epoxy. Tror epoxy vil funke best siden det blir liggende utenpå skien, polyester skal ligge mellom glassfiberlag og ikke ha noe luft rundt seg. Smør epoxyen på med pensel eller sånn potteslikker (kjøkkenredskap :P ) å la det tørke, så kan du ta en kniv å kjære bort ujenvheter. Epoxy er gjennomsiktig så du får nok et ganske bra resultat. Jeg ville ikke prøvd å pusse epoxyen helt jevn, den blir mer matt om du pusser den.

Du kan såklart prøve å pusse skia og, men vet ikke hvor lett det er å gjøre uten at skia blir sende sykt herpa ut.

Re: Glassfiber ski
Tinahatl #98796 03/02/2009 6:03 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, det er sykt. Jeg har hatt akkurat samme ski, i ca to uker først. Så fikk jeg henda fulle av glassfiber,da klaget vi til Salomon butikken. Så fikk jeg mitt nye par for fire dager siden, brukt dem en helg i Geilo nå. Og nå er dem like ille som første gangen. Jeg har fått tilbud om å få nye ski av butikken, men er i grunn veldig fornøyd med skia, utenom glassfiberet.

Men takk for tipset, det må jeg teste ut :-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå