Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Herping av utstyr
#97415 17/12/2008 7:42 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg hadde en av mine første skidager denne sesongen her om dagen. Og dum som jeg er ønsket jeg å da backflip på en liten kicker! Dette funka greit nok, men en av gangene klarete jeg å hekte begge tuppene i bakken, så jeg deisa rett på tryne.

Men anyways, når jeg kom hjem oppdaget jeg til min store fordervelse at den ene skia hadde fått en heftig brist, det var en knekk tvers over topplaget på skia. Det var ikke noe spenn i skia, og den var ubrukelig frown

Disse skia kjøpte jeg i januar i fjor, har så vidt brukt den i en sesong. Tilegg til brekt ski har jeg også nettopp klart å ødlegge stopperen på bindingen for tredje gang.

Er dette en av konsekvensene med å ha for mye aderalin og desverre være hekta på jibbing? At man ødlegger utstyret sitt og må kjøpe nytt? Jeg driter tross alt ikke penger! Har jeg vært uheldig, eller ødlegger andre folk her utstyret sitt like mye?

Klarete forresten også å knekke bremmen på hjelmen min når jeg tryna ;P

Re: Herping av utstyr
Krokstadjibber #97416 17/12/2008 7:52 PM
Entusiast
Entusiast

Har herpa:

Et snowboard, alpinbindinger (tre ganger) og laget en moderat, men permanent rocker på et par alpinski.

Det er bare sånt som skjer, desverre.

alltid kjipt det
Krokstadjibber #97417 17/12/2008 10:10 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

man må nok regne med at sånt skjer, men det er jævelig kjipt for det. det blir vel lit i seneste laget å dra tilbake til butikken å finne opp en unskyldning også. men det er vel en del av sporten:wink

Krokstadjibber #97418 17/12/2008 10:29 PM
Ivrig
Ivrig

Dette har vel mye med flaks og uflaks å gjøre, men samtidig sliter vel din form for skikjøring mer på utstyret enn "vanlige" alpinsvinger i bakke.

Det man vel kan lure litt på er at stopperene dine har røket 3 ganger. Da kan man begynne å lure på om det har med svakt utstyr for din kjøring å gjøre.

Krokstadjibber #97419 18/12/2008 1:45 AM
Entusiast
Entusiast

tja, tipper du har px bindinger? Jeg har også knekt stopperne på mine px14 3 ganger, så det kan vel sies at det er en svakhet me de ja. Skjer jo stort sett med de fleste som px bindinger som blir brukt "litt" :P

"King of destroyer"
Krokstadjibber #97420 18/12/2008 5:39 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Vel, skia blei kjøpt i Frankrike, (var på ferie, også blei første skia stjålet etter en dag :P), så blir stress å dra tilbake til butikken!

Hadde Rossignol Ghetto, med de rossignolbindigene som ofte følger med, Scratch 12 eller noe, er ikke sikker på hva de heter jeg.

Men hva annet har folk her på fri flyt kjørt i stykker? Har vi en "King of destroyer" her på forumet? :grin

Krokstadjibber #97421 18/12/2008 8:21 PM
Entusiast
Entusiast

Den rossi bindingen er den samme som PX12, bare med annen logo. Stopperen å¨PX bindingen er egentlig veldig solid, men om den hekter i snøen i baklengslanding eller lignende så er det slutten på den.Grunden til at så mange har ødlagt den tror jeg er at så mange bruker den til jibbing. Ny stopper koster vel ca 400,-Om du bruker standard bredde kan du sikkert få en grisebillig av en sportsbutikk siden noen bytter til bredere, og lar den gamle bli i butikken.

Skien din var det jo ikke noe galt med. Blir som å reklamere på bilen fordi du bulket etter ett år med lite kjøring.

PX stoppere
Krokstadjibber #97422 18/12/2008 11:32 PM
Fersking
Fersking

Har et par med ca 76mm PX stoppere liggende, som du kan få billig, hvis det er interessant.

tiaase@lyse.net

MvhTor-Inge

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå