Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ulykkesforsikring
#96719 04/12/2008 9:02 PM
Flaten Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er 18 snart 19 år og har ikke skaffet meg egen ulykkesforsikring enda. Har sjekket med terra, men det tiludet jeg fikk der er jeg ikke fornøyd med. Jeg vil ha forsikring på det meste, ikke en A4-side med skader jeg ikke blir dekt for. Er det noen som har tips om en god forsikring?

Re: Ulykkesforsikring
Flaten #96720 04/12/2008 10:59 PM
Entusiast
Entusiast

Hvis det er med tanke på skikjøring så har jeg hørt no rykter om at Gjensidige dekker den type skader. (arrester meg om jeg tar feil her).

.
Flaten #96721 05/12/2008 1:41 AM
Avhengig
Avhengig

hehehei jeg står masse på ski, vil ha skadeforsikring og ender ikke en eneste sesong uten MINST å knekke et par armer og bein.. hmm =)

Gjensidige
Flaten #96722 05/12/2008 7:21 PM
Flaten Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ja, hørte noen rykter om det jeg også. De ringte meg i dag, men jeg hadde ikke til. Skal si fra når jeg har snakket mer med dem i morgen;)

TERRA
Flaten #96723 05/12/2008 7:37 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg har meget bra lifsforsikring hos terra, som omfatter "risikosport"

Re: Ulykkesforsikring
Flaten #96724 06/12/2008 2:53 PM
Medlem
Medlem

Det er uansett selskap viktig at de har helt klare vilkår, hvor det står eksplisitt hva de ikke dekker. Jeg hadde ulykkesforsikring som fulgte med noe livsforsikringspakke i et selskap for mange år siden (husker ikke hvilket selskap) hvor det stod at de ikke dekket en del spesifikke ting og så avsluttet de med "og lignende". Jeg ringte dem og spurte om offpist-kjøring. Første dama jeg snakka med sa masse fram og tilbake, men endte opp med at hun ikke trodde de dekket det. Jeg ringte en gang til og snakket med ei annen. Joda, det dekket de! Da må jeg få det skriftlig sa jeg, for jeg kan ikke være avhengig av hvem jeg snakker med når jeg sitter der med knekt rygg. Men nei, _det_ kunne jeg nok ikke. Ikke overraskende bytta jeg selskap.

Sjekk litt rundt. Noen dekker det ene og noen det andre. Å finne noen som dekker litt ordentlig skikjøring burde ikke være noe problem. Men gjør du litt andre ting i tillegg bør du lese nøye. Klatring er ikke alltid greit, ikke dykking heller. Noen dekker noe av det i norden, men ikke i utlandet ellers. Da jeg kjørte litt roadracing på hobbynivå sleit jeg også med å finne selskap som dekket det. Har også vært borti et selskap som i utgangspunktet dekket alt, men når jeg drev med 3 av tingene de mente var risikosport ville de ikke forsikre meg. Så akkurat som med annen forsikring er det eneste fornuftige å ta fram gulesider.no og ringe rundt til 3-4-5 selskaper. Men som sagt, har de noe som helst som sier "og lignende" eller noe sånt i vilkårene ville jeg holdt meg langt unna.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå