Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Midtstille bindinger, flyttet en gang før
#96664 02/12/2008 9:48 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg skal midtsille bindingene mine.

Disse bindingene kjøpte jeg i sverige for 2 år siden.

De bindingene jeg fikk med skiene var for dårlige, så jeg hev de og fikk noen folk i sverige til og skifte for meg. Selvfølgelig glemte jeg og si at jeg ville ha de midtstillt:/ De gamle jeg hadde var heller ikke midtstilt.

Nå har vinteren kommet og jeg har lyst på midtstilte bindingene.

Jeg tok de til en lokal sportsbutikk, og spurte om de ville gjøre det. De sa nei. Det var fordi at det hadde blitt borret for mange hull i skiene. Og hvis de skal bli flyttet, vil skiene bli veldig svekket.

Jeg lurer da på, vil dette gå bra. Såklart vil skiene bli svekket, men vil de holde til raling og hopping ?

Skiene er Salomon Seventwenty.

Re: Midtstille bindinger, flyttet en gang før
Fjelldal #96665 03/12/2008 12:07 AM
Entusiast
Entusiast

tja. Det skal vel i utgangspunktet gå bra.. Alt avhenger av hvor bra skiene er plugga og hvor hardt du kjører. Skjønner forsåvidt at de gjerne ikke ville gjøre det, da de ikke ønsker noe erstattningsansvar. M

en jeg har et par gamle scratch ski, der har jeg flyttet/byttet binding 4-5 ganger (husker ikke helt) og de har funka bra frem til jeg bytta dem for noen år siden.

Eneste er at dersom skiene har vært midtstillt før, kan nye hull komme for nærme de gamle hulla, og det er ikke akkurat bra.

Jeg hadde bare gjort det, så får det gå som det går, er SÅ mye bedre å kjøre me midtstillt enn med bakmontert.

samme her
Fjelldal #96666 03/12/2008 2:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

det skjedde det samme med mine første ski noen k2 men jeg leverte de til bake og så at jeg ville ha midstilte også satte de bindingene midtstilte, men de bare proppa igjen de gamle hullene tror det vil bli utydelige små forskeller de hullene er ikke veldig store uansett tror dette vil går greit.

Re: Midtstille bindinger, flyttet en gang før
Fjelldal #96667 11/12/2008 7:59 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Nå har jeg fått noen til og gjort det, Intersport i byen.

De skulle gjøre det, men så ringte de og sa at bindinga var ødelagt, så de fikk ikke tatt den av skia uten og ødelegge den mer, slik at den ikke var brukelig.

De ga meg tilbud på noen nye ski og ny binding, til 1999. De sa det var en rosignol ski. Jeg så i avisen og så en rosignol ski de hadde på tilbud til 1999. Dette var en Rosignol S1, med noen technopro 75 elns (like dårlig som de første jeg hadde).

Jeg tenkte "nei faen om æ kjøp nye dritt ski med nye dritt bindinge!!"

Så dro jeg ned til butikken og spurte hva som ville skje. Det var en plate som var bøyd elns, slik at alt ville bli fucked!

Jeg sa ok, jeg kjøper en helt ny binding.

De kom med to forskjellige bindinger, en technopro 100, og en salomon "ettelerannet"(sånn racing binding elns).

Jeg sa at jeg skulle ha noen bindinger som er bra, som jeg kan hoppe og raile med. Da sa han at jeg kunne ta techno proen.

Jeg bare fikk et rart utrykk i ansiktet ( Litt sånn careface aktig -_- ) og sa, "jeg så dere hadde noen salomon jibbebindinger, på internett siden deres. Han sa jaah (hørtes ut som han ikke viste) Jeg skal gå ut på lagret og se... Han kom tilbake uten noen binding. Denne har vi ikke, det er ingen intersport butikker som har denne bindingen (HVORFOR I HELLVETTE HA DEN PÅ INTERNETT SIDEN DERES DA?????) ok sier jeg. Så sa jeg at jeg så at de hadde De JO Head skiene ( de med triana ) og spurte om de hadde bindingene som hørte til, de sa ja. ( Head mojo 15 ) Han fant de fram. Og begynte og prate masse skit, (ja dette er jo rols roysen o.l.) Jeg bare "OK, jeg tar de." Jeg har tengt og bruke disse på mine neste ski også. Han sa at de skulle montere de, og jeg skulle få meld når de var ferdig. Han sa det kom til å ta til en av de første dagene over helgen. (dette var fredag)

Helgen gikk, mandag kom, ikkno meld. Tirsdag kom, ikk no meld. Onsdag kom, jeg gadd ikke vente lengre, jeg ringte og spurte etter de. De sa "Jaaa de er ferdig, men vi mangler vekta de, jeg sa vekta og sa at jeg kommer og henter de i morgen."

Idag, torsdag dro jeg og min far tilbyen. Vi dro for og hente skia. Faren min dro inn i butikken for og hente de, fordi jeg hadde hatt operasjon i øyet så jeg var helt fucked i tryne, og kunne ikke vise meg offentlig). Pappa kom ut igjen med skia.

Ikke før jeg kom hjem, så jeg på skia. Det første jeg sa var " Kafan! de e jo faen ikke midtstillt!!"Pappa kom og så på de, "neeeh, de sa jo at de skulle midtsill de"

Jeg begynte og se på hvor de forige borehullene var. Jeg så at det gikk fint ann og flytte bindinene slik at de er midtsillt. Bindingene var flyttet kansje 1 cm fram.

Jeg ringte de nå nettop og sa hva det gjalt, at de ikke var midtsillt. Mannen som pratet var så beklagerlig. Han sa at mannen som hadde montert bindingene ikke var på jobb idag, men du må bare komme innom, så skal vi gjøre det for deg gratis.

Jeg har tengt og ringe igjen i morrgen og høre med han som monterte bindingene, hvorfor han ikke hadde midtstillt de.

Det var egentlig ikke noen spørsmål i denne posten, men tengte at jeg skulle oppdatere den litt:)

WOOOW DEN BLE LANG DUDE!:razz

midtstilt
Fjelldal #96668 14/12/2008 1:25 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Be om fratrekk i pris eller nye ski.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå