Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
#96203 19/11/2008 11:05 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 29
Ertyo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 29

Ja, i dag mekka jeg litt på skoen, og la inn mye skumplast i pløsa(den tingen som er foran leggen). Jeg lurte på om det er noe mer man kan gjøre for å få en slalomstøvel til å bli god å jibbe i?

File ned litt på plastikken, slik at den får høyere fleks eller no lingnende???:S?


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96204 20/11/2008 2:35 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Har ikke noe tro på at det blir bra. Kjøp nye sko istede, det funker:cool


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96205 20/11/2008 3:14 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Skal du ha høyere fleks på en jibbestøvel? Det vanligste er vel at jibbestøvlene er myke.

Hvis du vil ha stivere støvler (fleks framover) kan du borre gjennom begge skallene (til leggen og foten) og feste de sammen med en plugg. Dette prinsippet blir likt det som noen Salomon-støvler har der men kan fjerne en skrue for å få de mykere.

Hvis du vil ha støvlene mykere kan du kutte høyden på innerskallet som går opp langs akilles. Eventuelt kan du skjære ut et stykke formet som en V. Det er da viktig å borre nederst i V-en slik at skallet ikke sprekker videre når du begynner å bruke støvelen.

En annet tips for å gjøre støvelen virker mykere er å feste powerstrapen på innsiden av skallet oppe med leggen. Den vil da presse pløsen nærmere leggen. Eventuelt kan du bytte ut den medfølgende (og uelastiske) powerstrapen med en elastisk boosterstrap.

Jeg vil samtidig påpeke at om støvelen ikke passer deg i utgangspunktet så vil nok ingen av disse tipsene gjøre støvelen noe særlig bedre til å jibbe med.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96206 20/11/2008 3:18 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 29
Ertyo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 29

hvor får man kjøpt boosterstrap?


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96207 20/11/2008 3:21 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 29
Ertyo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 29

kan man bytte pløser? Bare kjøpe nye myke pløser?


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96208 21/11/2008 10:22 AM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Slytech.no er importør av boosterstrap i Norge. Skal merkes at jeg aldri har testet de selv.


 
 
Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96209 21/11/2008 3:33 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Tror det er lurest å bare kjøpe en ny sko. Hvis du følger rådene oppenfor blir skoen stygg, og ikke noe serlig bedre. Det med en ny stropp kan kanskje funke!


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96210 21/11/2008 4:44 PM
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658

"Mr Pink" kommer her med veldig gode forslag for redusering av flexen på støvler. Jeg har selv utført denne V-utskjæringen i innerskallet. Dette reduserer flexen ganske mye. Det vises heller ikke utenpå støvlene.

Det er veldig mye man selv kan gjøre med alpinstøvler for at de skal være behageligere. Har man plass kan f.eks. demping legges inn under innerstøvel. Selv har jeg også gått så lang som å skifte innerstøvler på et par randonneéstøvler for å få en høyere støvel med mer "avlang" belastningsovergang på leggen. Veldig vellykket.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96211 21/11/2008 9:37 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Hehe. Ja, for det spiller jo en utrolig stor rolle om støvelen skulle bli stygg. :razz Tipsene for å gjøre skoen mykere kan, som animal sier, ikke engang ses fra utsiden.

Jeg regner med at trådstarteren sliter med vondt i leggene siden han har prøvd med mer polstring. Det kan hende at støvelen ikke passer deg helt i leggen og at støvelen dermed blir litt for vid øverst. Du kan prøve å feste den originale powerstrapen på innsiden av ytterskallet slik at den bare presser pløsen mot leggen. Bare dette kan få støvelen til å sitte bedre om leggen og virke litt mykere.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96212 22/11/2008 7:16 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Kjøp en sko med høy fleks, 80 eller noe, med en slags gummipløse i fløsa. Dette gjør at du ikke får så vondt i leggen. Lang har en del av denne typen.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96213 25/11/2008 2:12 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Gjøre om en sko til en annen type sko. TEITDere kommer til å ødelegge den skoa han allerede har.

TEIT!


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96214 25/11/2008 3:12 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

jh93: Jeg har lest en del av det du tidligere har skrevet her på forumet så jeg tar deg ikke særlig alvorlig.


 
 
Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96215 25/11/2008 3:29 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 617
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 617

Sitat jh93:Gjøre om en sko til en annen type sko. TEITDere kommer til å ødelegge den skoa han allerede har. TEIT!

Du har ikke noe reelt poeng da, jh93?

Trådstarteren VET jo garantert at han kan kjøpe nye støvler. Men det er jo ikke det han spør om. Han vil ha råd om hvordan man faktisk kan gjøre om/modifisere en støvel han allerede HAR.

Hvis du går til en bootfitter for å forandre en støvel, da sier ikke vedkommede: "Kjøp deg en ny støvel!"

Hva med de som eier en eldre bil, som fint kan fungere hvis man bare fikser litt på motoren... Sier man til de:

"Drit i det! Kjøp ny bil!"

Men, jeg har i likhet med Mr Pink lest noen av de andre innleggene dine her, jh93...

Så, å si at jeg er direkte overrasket over at svaret du gir egentlig ikke er relevant overhodet i forhold til trådstarters spørsmål, det ville være å ta i.

Du burde spart svaret til de som spør hva slags støvler de bør velge.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96216 25/11/2008 4:32 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Skjønner ikke at dere er seriøse. En vanlig slalomstøvvel er ikke beregnet til å skjære ut hakk, eller fylle pløsa med skumplast.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96217 25/11/2008 7:27 PM
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658

Synes jeg bør svare deg litt her "jh93" siden du har så lite peiling :razzDer ER mye man selv kan gjøre med støvler som vil gjøre dem betre enn å kjøpe nye. Jeg har ikke tenkt å holde et foredrag om dette her men kan nevne at jeg selv har Salomon racingstøvler der denne V-utskjæringen tilogmed er beskrevet i brosjyren som medfølger. Tror nok dette kan benyttes i en god del andre støvler.


Bootfitter
Ertyo #96218 25/11/2008 7:33 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 617
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 617

Sitat jh93:Skjønner ikke at dere er seriøse. En vanlig slalomstøvvel er ikke beregnet til å skjære ut hakk, eller fylle pløsa med skumplast.

Har du hørt om bootfitting?

Greit nok, en bootfitter gjør en del mer enn å skjære til skallet på en støvel, men det er uansett snakk om modifisering av et produkt.

Så, istedet for å forsøke å forstå at enkelte ønsker å foreta denne modifikasjonen (for det enten vil eller klarer du ikke), kan du forklare hvorfor det automatisk er bedre å kjøpe en ny støvel?


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96219 25/11/2008 9:18 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Trådstarteren hadde samtidig som denne tråden en tråd om at han tenkte på å kjøpe Technica Agent 80. Nye støvler er dyrt så jeg skjønner godt hvis man vil prøve å gjøre noen enkle modifikasjoner med sine gamle støvler selv. Det beste hadde nok vært å dra til en bootfitter for å se om støvelen har potensiale til å bli bra, men alt en bootfitter gjør koster penger.

På mine 05-modell Salomon Promodel er det til og med stiplede linjer i innerskallet som viser hvor man bør kutte for å gjøre støvelen mykere.


Til meg?
Ertyo #96220 25/11/2008 10:35 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 617
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 617

Sitat Mr Pink:Trådstarteren hadde samtidig som denne tråden en tråd om at han tenkte på å kjøpe Technica Agent 80. Nye støvler er dyrt så jeg skjønner godt hvis man vil prøve å gjøre noen enkle modifikasjoner med sine gamle støvler selv. Det beste hadde nok vært å dra til en bootfitter for å se om støvelen har potensiale til å bli bra, men alt en bootfitter gjør koster penger.På mine 05-modell Salomon Promodel er det til og med stiplede linjer i innerskallet som viser hvor man bør kutte for å gjøre støvelen mykere.

Nå vet ikke jeg om du svarte mitt siste innlegg, Mr Pink.

Men uansett, det at jeg nevnte bootfitter var bare et eksempel for jh93, som ikke ser ut til å forstå noe som helst av poenget med å modifisere støvlene sine.

Jeg vet at bootfittere er dyre...veldig dyre! Jeg tror det bør være en siste utvei hvis man overhodet ikke klarer å finne støvler som i sin originale utgave passer foten. (Eller, så klart, at man kjører på et så høyt nivå at man må ha støvler som er 100% tilpasset foten pga av total kraftoverføring og kontroll.)


 
 
Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96221 25/11/2008 11:06 PM
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 52
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 52

skal prøve å skrive så lite som mulig om det som allerede er skrevet, men selvsagt går det ann å modifisere enn alpinstøvel. og bra innlegg om hvordan dette kan gjøres!

men om Ertyo forklarer hvorfor han vil ha en mykere støvel er det kanskje litt lettere å svare? er jo ikke sikkert at en mykere støvel vil hjelpe han noe særlig? er jo ofte mange andre grunner til at støvelen kan føre til problemer.

om du skriver litt om hvordan støvel du har, og hvorfor du vil ha den mykere så er det også lettere å finne ut hva som er nødvendig å gjøre.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96222 26/11/2008 9:11 AM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Det var egentlig ikke ment som et svar til det du skrev, tb77, for det var jeg veldig enig i. Var mer et svar på det jh93 skrev tidligere.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96223 26/11/2008 7:24 PM
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 8
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 8

Er enig med jh93. Broren min jobber på ski og har peiling... dere hærper skoa!!!:frown


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96224 26/11/2008 8:04 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 6

Skjønner faan ikke vitsen med å "fikse" på ei sko som ikke er beregnet for jibbing! Du hærper den der skoa di med å skjære i den, pga. at du svekker skallet, og da blir den ikke bedre som jibbesko, tvert i mot jævli mye værre!!Kjøp deg heller ei sko som har ca. 80 i flex..Har ikke tru på der derre prosjektet ditt, men du kan jo prøve og feile, så slipper andre å ødelegge skoa si med å være Reodor Relgen..Good Luck!


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96225 26/11/2008 8:06 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 6

Skjønner faan ikke vitsen med å "fikse" på ei sko som ikke er beregnet for jibbing! Du hærper den der skoa di med å skjære i den, pga. at du svekker skallet, og da blir den ikke bedre som jibbesko, tvert i mot jævli mye værre!!Kjøp deg heller ei sko som har ca. 80 i flex..Har ikke tru på der derre prosjektet ditt, men du kan jo prøve og feile, så slipper andre å ødelegge skoa si med å være Reodor Felgen..Good Luck!


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96226 26/11/2008 8:07 PM
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 8
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 8

edg93 har så jævlig rett!!!


 
 
Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96227 26/11/2008 8:20 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 6

Synes du burde kjøpe deg nye sko, men for all del Ertyo, får du skoa til å bli en bedre jibbesko, så her du spart mye penger! Sikkert smart det, men på lang sikt eer det vel kanskje lurest og kjøpe seg en sko som er beregnet for jibbing.. Det er jo ikke bare flsx'en som er bedre på en jibbestøvel, men det er jo også ekstra dempet i helen, og det er innebygd gummi i pløsa, slik at du unngår legghinnebetennelse.. Har selv hatt det, men med sko med gummi i pløsa unngår du dette!


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96228 26/11/2008 8:25 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

D kom som et sjokk at oddbjørn95 og edg93 (som forøvrig har alle sine tre innlegge i denne tråden) kommer fra samme sted som jh93.


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96229 26/11/2008 8:28 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 6
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 6

Snakk om å være usakelig Mr. pink...Møter deg vel sjøl i døra litt der gitt.. Men OK, bare fortsett å være usakelig...


Kremt
Ertyo #96230 26/11/2008 8:59 PM
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274

Det finnes mange "rette måter" å gjøre dette på.

Men "å kjøpe nye sko" er langt ifra alltid det eneste alternativ, og ganske ofte heller ikke det beste alternativet. Realiteten er at det viktigste er passform til DIN fot, og at egenskapene og passform til et skall kan modifiseres i utstrakt grad.

Det finnes mange eksempler på dette. En av mine gode venner som nok er en av de topp ti skikjørerne jeg vet om, kjører med en sterkt modifisert atmoic sko. Når det gjelder punktet med passform må de sies at om din fot egentlig ikke passer inn i de jibbesko som finnes så har du mer å tjene på å ta en annen sko og modifisere den.

Ved rett passform minsker du fotens mulighet til å bevege seg inni skoen, dette minsker slitasjen i stor grad. Noe av poengen med jibbesko er at de skal ta vare på, og være myk mot foten din, passer ikke den helt, vel, så finn et skall som passer og gjør små modifikasjoner for å ta vare på foten din, for det er det viktigste av alt.

- Har du en for stor sko øker du påvirkningen på foten din drastisk uansett om det er et racing skall eller en jibbesko, som kan forklares i stor grad med "vektarmprinsippet".

- Rett passform og demping i hæl er det viktigste for å ta vare på din fot. Støt mot hæl er utrolig hardt på all musklatur i føt og legg, en sentral grunn til at betennelser utvikler seg.

Gode pløser er en bonus, men å få noe som demper under hæl er key.

Skall i alpinsko kan gjøres mye med, men skal du foreta mer avanserte endringer er det viktig å oppsøke kompetanse.


Rart det der
Ertyo #96231 26/11/2008 9:29 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 617
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 617

Sitat Mr Pink:D kom som et sjokk at oddbjørn95 og edg93 (som forøvrig har alle sine tre innlegge i denne tråden) kommer fra samme sted som jh93.

De har samme kvalitet på innleggene også...hmmm...snakker man innavl?

:cool

Vel, det er jo ikke første gang i løpet av de siste par ukene at FF-brukere med varierende grad av seriøsitet (det var ganske diplomatisk sagt) har flere profiler de bruker om hverandre...

Uansett, samme F om det er én og samme person; vedkommede skjønner FREMDELES ikke poenget med temaet som diskuteres i denne tråden.

Og nå har den blitt forklart ganske grundig.

Er det noen her som har en teskje å låne bort!?


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96232 27/11/2008 3:04 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 73
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 73

Haha. Det er ikke en som har alle disse problemene.

Det vi prøver å si er at å "bygge om" skoen ikke gjør den serlig mye bedre. Etter min mening vil dette svekke skoens "kvalitet", og hvis du eventuelt en gang skal selge skoen, gjør ikke disse hakkene særlig godt inntrykk hos selgeren.

Det er også foreslått å file ned plasttykkelsen. Dette kan bli farlig, og VELDIG stygt. Dere har sagt at dere ikke bryr dere om utsende, men dette er vell egentlig bare bullshit?Ikke vet jeg, men jeg står for mine menigner, UANSETT hvor mye dere synes jeg er usaklig osv...

Bare bygg om skoe. Resultatet blir rævva, men det DRITER jeg i!


 
 
Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96233 27/11/2008 7:39 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 617
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 617

Sitat jh93:Haha. Det er ikke en som har alle disse problemene.Det vi prøver å si er at å "bygge om" skoen ikke gjør den serlig mye bedre. Etter min mening vil dette svekke skoens "kvalitet", og hvis du eventuelt en gang skal selge skoen, gjør ikke disse hakkene særlig godt inntrykk hos selgeren.Det er også foreslått å file ned plasttykkelsen. Dette kan bli farlig, og VELDIG stygt. Dere har sagt at dere ikke bryr dere om utsende, men dette er vell egentlig bare bullshit?Ikke vet jeg, men jeg står for mine menigner, UANSETT hvor mye dere synes jeg er usaklig osv...Bare bygg om skoe. Resultatet blir rævva, men det DRITER jeg i!

Vi blir vel ikke enig her, jh93, men det er greit nok.

Og, for ordens skyld, JEG ville personlig kjøpt ny støvel. Men dette er en kombinasjon av latskap, samt at jeg ikke er veldig handy med teknisk håndarbeid, og ikke har kunnskapen for å begynne med å modifisere en alpinstøvel. Altså, jeg ville ikke tatt sjansen.

Men når du leser de gode og velbegrunnede svarene fra folkene overfor, så finnes det jo INGEN tvil om at det både er mulig, og at støvelen vil kunne bli bedre for den som skal bruke den.

Som blant annet Animal påpeker, enkelte støvelprodusenter legger jo med tegninger og forklaringer på HVORDAN man skal gå frem for å skjære i skallet.

Og, erfaringer med hvordan flere av de som har svart her, har vist inngående kunnskap om mye annet innenfor alt som er skirelatert i andre tråder, gjør at de fremstår med en helt annen troverdighet enn det du gjør...sorry.

Det eneste du kommer med er at det er teit, at støvelen blir stygg, at det aldri vil funke, osv...

Ingen begrunnelser på HVORFOR. Påstander er fint det, men de rekker bare et viss stykke.

PS! Og nei; det at du enten har flere profiler å logge inn med som "støtter" deg, eller at du har fått et par kamerater til å gjøre det, kjøper deg ikke mer troverdighet.

:cool


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96234 27/11/2008 9:25 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Det har ikke vært snakk om å file ned tykkelsen på plasten, men å skjære ut en V i innerstøvelen. Da dette er i innerstøvelen vil det selvsagt ikke kunne ses fra utsiden på støvelen, men det er sikkert viktig for jh93 at det ikke er stygt der heller.

Ellers så synes jeg tb77 oppsummerte denne tråden veldig bra. smile


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96235 27/11/2008 9:32 PM
Registrert: Jan 2014
Innlegg: 463
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2014
Innlegg: 463

Men i jøsseball da!

Jeg har kjøpt støvler som har passa foten min og tenkt bruk, så jeg har ikke hatt noen "nytte" av denne tråden.

Men sånne forumtråder er jo like knall som å lese howto's og guides i blader og kataloger! Fikk akkurat ideen å begynne å printe ut sånn som dette her for å ha som lesestoff på dass! Jeg gir meg nå beng i om noen burde kjøpe en ny støvel eller ikke, men bare hvordan det funker og kan gjøres er interessant som bare juling!

Så, DO go on! :grin


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96236 27/11/2008 9:58 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 76

Hehe. Ja, jeg regner med at folk synes at denne tråden ble ganske underholdende etter hvert. smile


Re: Gjøre en slalomsko til en jibbesko:S
Ertyo #96237 27/11/2008 10:21 PM
Registrert: Jan 2014
Innlegg: 463
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2014
Innlegg: 463

Altså, ikke på grunn av kranglinga, men jeg er typen til å gå løs på en gammel støvel en kveld jeg kjeder meg. Og om jeg aldri gjør det, så har jeg livlig nok fantasi til å kose meg med å lese sånt som det her allikevel...


Demping i sålen?
Ertyo #96238 01/12/2008 11:00 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 29
Ertyo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 29

Er det noe man kan gjøre for å få en slags deming i sålen??


Ja!
Ertyo #96239 01/12/2008 11:06 PM
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 379
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 379

Og få en demping skulle vært mulig, i inline aggressive skøyter fins det noe. Det kan du sikkert finne på en skatesjappe, foreksempel www.skatepro.dk , der kan du kjøpe en gele ting som ligger under helen. Jeg har det og i mine SPK Pro, forresten. (som ligger originalt)



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå