Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Silencer
#95979 13/11/2008 10:36 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg vurderer og kjøpe meg nye K2 Silncer, men jeg er ikke sikker på om jeg bør kjøpe skia som er 169 cm eller 179 cm. Jeg er vell egentlig noe rundt 175/176 cm. Skien skal vell bli brukt til parkkjøring, men også til litt pudder kjøring. Hvilken lengde bør jeg isåfall kjøpe?

Dilemma
Peder 92 #95980 13/11/2008 11:20 PM
Avhengig
Avhengig

Det er et lite dilemma du har.

Ski som er 169 vil jo spinne lettere i parken enn de som er 179.

Men sistnevnte vil ha desto bedre flyt i pudderet.

Du bør nok se på hva du kjører mest. Er du MYE i parken og bittelitt i pudder, så vil nok muligens 169 være det beste.

Likevel, som en allroundski som du kan bruke overalt, så ville jeg anbefalt de lengste... De burde ikke hindre deg SÅ mye i park, og så har du likevel ski som funker i off-piste.

Re: K2 Silencer
Peder 92 #95981 14/11/2008 2:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Det blir nok 179 tror jeg. Siden for alt jeg vet kommer jeg til å vokse litt i løpet av de neste årene.

Men er det noen som har erfaring med K2 silencer, om det er en bra ski osv....? Er vell en all-roundski som egner seg for park?

Jeg fant i tillegg ut at K2 Silencer på sport-conrad.com bare 219 Euro og det er jo egentlig veldig billig, med Marker M 11.0 free white/black binding. Er denne bindingen bra og er sport-connrad.com pålitlig?

Peder 92 #95982 14/11/2008 2:35 PM
Avhengig
Avhengig

Conrad er (etter min egen erfaring, og generelt inntrykk fra andre) veldig solid og pålitelig.

Jeg ville også valgt 179, hvis jeg var deg. Det er mer en ski å vokse med (både hva angår vekst i høyden, og egen skiteknikk)

Jeg kjenner ikke K2 Silencer. (Har aldri kjørt med en eneste parkski)

Men det er jo en populær ski, som er kjent for gode allroundegenskaper. Dessuten, populære ski blir jo sjelden populære hvis det er søppel.

Når det gjelder binding derimot:

Unngå så og si alt av Marker som ikke er av deres kraftigere racing-bindinger med DIN over 20, eller deres nyere park/freeride-bindinger Duke/Baron og Jester/Griffon!

11 M Free (og 12 M Free) har jeg faktisk hørt så og si kun negativt om i forbindelse med frikjøring! (14 M Free kan muligens være OK)Men 11 og 12 løser ut feil/uten grunn, skistopperne går i stykker ofte, bindingen kan sprekke helt...

Det skal være søppel.

Deres nye serie med Jester/Griffon og Duke/Baron, er derimot veldig bra! Har fått så og si bare skryt overalt.

Jeg har Jester på begge mine skipar, og kan ikke annet enn å skryte enn av jeg heller. Når du skyver støvelen ned i bindingen, så FØLER du at det er kvalitet som funker.

Peder 92 #95983 14/11/2008 5:01 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat tb77:Men 11 og 12 løser ut feil/uten grunn, skistopperne går i stykker ofte, bindingen kan sprekke helt...Det skal være søppel.

De ER søppel. Det er ikke mer å si.

Bindinger
Peder 92 #95984 14/11/2008 6:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

vet ikke noe om skia, annet enn at den inngår i billigpakker fra K2. Helt sikkert en grei ski. Jeg har ikke noen egenerfaring med markerbindingene, men jeg vil på det sterkeste fraråde å bruke penger på å kjøpe bindinger med din opp mot 18 eller 20 e.l. det trenger ikke en gutt på 16 år. Jeg veier selv opp mot 90kg og kjører sånn passelig hardt, og har brukt bindinger på din 12 uten problem. Jeg sier dette fordi det er mitt inntrykk at enkelte her inne på forumet har fått høy din som sitt store mantra.Har dog og hørt at marker sine bindinger (i alle fall de billigste) skal være av lavere kvalitet enn andre. Dog, som sagt; har ingen annen egenerfaring med marker enn med duke`n. Men ser at spor-conrad selger har dynastar (før Look) px 12 til 129 euro (ikke eksl. vat). Den funker sikkert fint.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå