Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
svakt av xxl
#95673 07/11/2008 9:40 AM
erikman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

hei jeg kjøpte meg nye ski av typen K2 disorderly med bindingen lock px 12 jibb. denne pakken ble kjøpt på xxl som en pakke de hadde på tilbud. jeg betalte xxl 100kr for å montere bidingene mine og alt var i skjønneste orden.

men så når min mor har vært og hentet skia for meg her i går oppdager jeg at skia buler unnder på de stedene hvor bindings skruene skal sitte. jeg skjønte først ikke hav dette var men når jeg skjønte det ble jeg iriitert.

jeg synes det er svat av en stor butikkkjede som xxl å ikke kunne skru på et par bindinger ordentlig, hadde jeg vært med å hente de selv hadde jeg bare bedt de fikse det på stedet. men grunnet at jeg var syk den dagen fikk jeg ikke muligheten til dette. så nå må jeg ut der igjen for å klage.

Re: svakt av xxl
erikman #95674 07/11/2008 9:50 AM
Fersking
Fersking

1. Rettskrivning.

2. Ta de med tilbake, så fikser de det sikkert for deg.

ny ski
erikman #95675 07/11/2008 9:56 AM
Entusiast
Entusiast

Krev ny ski eller annen kompensasjon. Slikt holder ikke, selv om de har kampanjetilbud.

Med all respekt
erikman #95676 07/11/2008 9:58 AM
Avhengig
Avhengig

Jeg må ærlig innrømme at av samtlige store sportskjeder, så er XXL den hvor selgerne generelt vet minst om utstyret de selger!

Kroneksempelet var helt i starten av forrige skisesong, hvor jeg var innom XXL på Alnabru bare for å titte etter litt div. utstyr. Jeg var tilfeldigvis i alpintavdelingen, hvor en mor skulle kjøpe twin-tip ski til en datter som var ca 11-12 år.

Den unge kvinnelige selgeren fremhevet en spesifikk ski (tror det var en K2) fordi den "hadde så kult design!" (Det var VELDIG viktig, for den biten kom hun tilbake til et par ganger!)Den øvrige informasjonen hun gav kunden var vås, og hun virket overhodet ikke som hun hadde peiling.

Når hun lot kunden få tenke litt på egenhånd, så kunne jeg ikke dy meg, og sa til kunden at hun burde vurdere en annen butikk til skiutstyr; Sportslageret muligens. Håper hun gjorde det.

Så, alt i alt, jeg ville styrt unna XXL for skiutstyr.

Krev nye ski av dem, Erikman, gjerne med litt avslag i pris for bryderiet. Hvis ikke hadde jeg gitt klar beskjed om at kjøpet heves.

Rettelse
erikman #95677 07/11/2008 10:03 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat tb77:Jeg må ærlig innrømme at av samtlige store sportskjeder, så er XXL den hvor selgerne generelt vet minst om utstyret de selger!

Rettelse: her skulle det egentlig stått påpekt at MITT INNTRYKK av XXL er slik.

Jeg har jo ikke belegg for å kunne si at det er en absolutt sannhet!

Sorry!

erikman #95678 07/11/2008 10:12 AM
Ringrev
Ringrev

Ikke kjøp noen som helst av de store sportskjedene, det er vel det beste. La de lure mainstreamfolka så kan vi som vet hva vi snakker om handle på conrad, evt vpg, ute, til nød platou;-)

Ganske enig
erikman #95679 07/11/2008 10:24 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat Hysa:Ikke kjøp noen som helst av de store sportskjedene, det er vel det beste. La de lure mainstreamfolka så kan vi som vet hva vi snakker om handle på conrad, evt vpg, ute, til nød platou;-)

He he. Jo, du har et poeng, hysa.

Så klart, kjører man ski et par-tre dager i Påsken hvert år, and that's it, så kan man vel la seg prakkes på en billig pakke fra noen som ikke vet hva skiutstyr egentlig er.

Men, altså, all honnør til kjedeforhandlere som faktisk har folk som kan sakene sine! For det finnes absolutt.

Men, brenner man for skikjøring, og vil ha seriøse råd, fra seriøse folk, som kjører ski selv, og man ønsker KOMPETANSE så ville jeg gått for fagforretningene. Oslo Sportslager, enkelte av Anton Sport-forretningene (hvis ikke de er delvis oppkjøpt, og slått sammen med andre...muligens Sport1...?), Sportsnett, Platou, VGP, Jesting Sport i Oslo, og tilsvarende.

PS! Er det arrogant av meg å føle en kombinasjon av forakt, oppgitthet, og lattermildhet når jeg går forbi sportsavdelingen på COOP OBS og ser alpinpakker til kr. 1500,- ???

erikman #95680 07/11/2008 1:36 PM
erikman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

enig med det at man ikke burde kjøpe fra xxl og g-sport... men situasjonen var nå den at jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe denne pakken på oslo sportslager. men dagen før jeg kjøpte fikk jeg en brosjyre fra xxl med den samme pakken til en kanon pris.

xxl tilbud 2777 kroslo sportslager 3799 kr

derfor ville mamma ha meg til å kjøpe de på xxl. hadde da også vært i en sportsforetning hvor jeg sankket med en som kunne det han snakket om. så jeg skulle ha de skia uansett.

PS: sorry for mange skrivefeil...var litt stressa når jeg skrev innlegget

erikman #95681 07/11/2008 3:21 PM
Fersking
Fersking

Å ta alle kjeder under en kam, er vel å ta litt hardt i. Jeg kan være enig at de større butikkene (Sport 1 superstore, XXL, Super G, Anton superstore) kan ha mindre erfarne selgere enn andre. Derimot finnes det et hav av gode kjedebutikker rundt om. Min erfaring er at det ofte er stor forskjell på butikkene som drives av kjeden selv, og de som har egne eiere. Det har også sjelden noe med navnet på butikken å gjøre, men den interessen og erfaringen som de ansatte har.

G-sport
erikman #95682 07/11/2008 3:25 PM
Fersking
Fersking

jeg er enig i det du sa erikman, men det er et selvsakt noen som kan det de snakker om også i store skjeder. Hold dere unna g-sport, gikk litt rundt forbi og sammenlignet priser. På g-sport fant jeg mojo90 05/06 modell til 6000, mojo90 07/08 modell 6000, fjorårets K2 PE 6000, Salomon Teneighty foil 05/06 modell til 6000, og Salomon Teneighty foil 07/08 modell til 5500! Greit nok at de ikke har noen ansatte som ikke har peiling, men det skal ikke mer til en at de ser på prisene på internett...

Sport 1
erikman #95683 07/11/2008 3:39 PM
Avhengig
Avhengig

ser at noen her trekker fram Sport1 som en av de kjedene man skal sky litt...Kan ikke helt si meg enig i det. Sport 1 Er en frittstående kjede hvor hver butikk kan ta inn hva de vil! Ergo for du ofte kjøpt det de kan noe om i den sport 1 butikken du er innom! Har ikke handlet på sport 1 selv,men vært innom noen av de butikkene man finner og må si jeg er positivt overrasket over de butikkene i forhold til Intersport og G-sport som har en linje man må følge hele veien!

Kan jo også nevnes at skandinavisk høyfjellsutstyr eller hva den "kjeden" kalles er en under butikk av sport 1 igjen så kan man jo selv vurdere om det er e godt eller dårlig tegn!

Poenget er vel å være kritisk uansett hvor man handler...sjekk flere steder og se hva du får i svar og kjøp hos de det føles riktig ut å handle av!!

erikman #95684 07/11/2008 3:48 PM
Entusiast
Entusiast

Ikke for å mobbe, haglund, men... øh... "Store skjeder"?

Mhehehehehe! Nei hold dere unna store skjeder! Der kan det fort bli litt slark!

Dirty man
erikman #95685 07/11/2008 3:58 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Peddyslate:Ikke for å mobbe, haglund, men... øh... "Store skjeder"?Mhehehehehe! Nei hold dere unna store skjeder! Der kan det fort bli litt slark!

You dirty, dirty, man!

:razz

.
erikman #95686 07/11/2008 6:35 PM
Avhengig
Avhengig

typisk xxl.

en annen viktig ting når du skal få bindingene påmonterte i butikk er å være TYDELIG på om du vil ha dem HELT midtmonterte eller standard monterte

sportsbutikker
erikman #95687 07/11/2008 6:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

med de lønnsvilkårene butikkansatte har bør man være gla at det i det hele tatt finnes folk med god peiling i visse butikker.

underkvalifiserte ansatte er ett resultat av at butikkene ikke er villig til å betale bedre lønninger til folk som har oeiling på hva de snakker om,

angående første innlegg i diskusjonen så er det tross alt mennesklig å feile,,, er nok mange både privat om i butikk som har vært litt uforsiktige med montering av binding, spesielt på lette jinneski der man har små marginer på tykkelsen på skien.....

men alle butikken er forskjellige, og det er ikke å stikke under en stol att mange er store butikkene er uslåelige på pris på visse produkter, dette kunne de ikkke gjort om de ikke var i nettopp den situasjonen.

det er ikke lett å drive sportbutikk og det er nok ikke uten grunn feks g-sport har blitt så store som de er i dag.

erikman #95688 07/11/2008 6:53 PM
erikman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

bindingingen var helt perfekt montert bortsett fra de bulende områdene under skia.

erikman #95689 07/11/2008 7:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

kan vel være noe med at alle skitilbud og rester fra i fjor ikke ha kommet på kampanje enda?

Den enkelte ansatte i den enkelte butikk har så mye å si, at jeg mener det blir alt for lett å si at "xxl, gsport og anton sport er elendige". Kan man kanskje ikke på same måte gå inn i enkeltstående butikker å finne dprlig kundehjelp?Hvis man er på dette forumet og leser denne tråden, kna man gå inn i en hvilkensomhelst butikk, og i løpet av tre minutter finne ut om selgeren har peil. Dette gjelder alle butikker! Så kan man jo finne ut om akkuratt DEN butikken er noe å satse på smile

Ps. er bare litt lei av at man skal få så innmari mye kjeft når man jobber i sportsbutikk, fordi en eller annen tulling har montert noen ski feil på en annen kjede i en annen del av landet... det kan vel ikke være riktig?

sorry
erikman #95690 07/11/2008 8:42 PM
Fersking
Fersking

hehe:P sorry skrivefeil

ok
erikman #95691 12/11/2008 4:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

vil bare trekke fram at eg e sjukt fornøgd med XXL sport i Trondheim. Fikk neste års dynastar ski til en bra pris. Midtstilte noen gamle ski og betalte 50 spenn. Platou derimot skal ha 500!!!

erikman #95692 12/11/2008 5:09 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Elr bare HemsedalSport, de gjorde det gratis for meg i går wink

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå