Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
skilås?
#95585 04/11/2008 2:27 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

er det noen som vet hvordan en skilås fungerer og hvor man får kjøpt det i norge?

noen erfaringer?dårlige?gode?hva med forsikring, hva sier de til det med og uten lås?

ysvyvuyfcvdyv:razzcyvbig:twistedbffdg:surprisedvagina:frown fgfdgf:saddg

sorry
Ninthward rider #95586 04/11/2008 2:28 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

kompisen min e jævlig teit og skriver ting jævla idiot:twisted!!!

igjen sorry på hannes vegne:wink

bra!
Ninthward rider #95587 04/11/2008 2:38 PM
Medlem
Medlem

har ingen erfaring med skilås i tilknytting til forsirking, men jeg er veldig fornøyd med skilåsen!

funker sånn at du har en liten vaier med kodelås du strammer rundt skia til ett eller annet du måtte finne. ikke allverden men hindrer at noen kan løfte de opp og ta de med seg. ellers tar den ca halvparten av plassen til en mobil av liten str. så den er grei og ha med!

og du får kjøpt en de fleste alpin steder hvor de har noen butikker eller noe sånn! koster heller ikke allverden.

kan være smart å ha om man er på enkelte steder hvor dyre ski forsvinner lettere enn penga dine på afterskin.

Re: skilås?
Ninthward rider #95588 04/11/2008 3:12 PM
Medlem
Medlem

Som en annen her skriver så har de skilåser i de fleste sportsbutikker i nærheten av skisentere. Og sikkert i en del andre sportsbutikker også. Finnes flere merker og utforminger, selv har jeg en som ligner på de her: http://www.northline.dk/varekort.php?vnr=2054&grp=17 Men er et annet merke jeg har da. Funker helt supert. Liten og lett, og tar veldig kort tid å feste. Selvsagt ikke noe problem for noen som virkelig vil ha skia dine å ta dem likevel, men jeg tviler på at tjuver gidder å gå rundt med avbiter når det er så mange ulåste ski å ta av.

Når det gjelder forsikring veit jeg ikke, men det pleier jo ofte å være en formulering om å sikre skia så godt som mulig eller noe sånt. Og når du har låst skia så har du jo hvertfall gjort mye mer enn de aller fleste andre, så da burde forsikringsselskapet bare smile. Selv har jeg fått stjælt skia mine én gang for 12-13 år siden i alpeland. De stod ulåst utenfor en matbutikk mens jeg var inne og handla. Meldte dem stjælt hos politiet, ringte Europeiske, og dagen etter hadde jeg penger på konto. Var jammen litt imponert smile

Re: skilås?
Ninthward rider #95589 28/10/2010 2:07 PM
Entusiast
Entusiast

HAr lett lenge etter ski lås selv, men fant ikke noe særlig.

Har laget en ungdomsbedrift som tilbyr ski/snowboard låser så kan brukes til det meste, liten å lett så du kan ha den i lomma til enhver tid.

Tyveri av ski og snowboard utstyr er et voksende problem. Fra januar til mars 2010 ble det anmeldt tyveri for over 400 000. PocketLock tilbyr nå en lås som er enkel i bruk og lett å ha med seg i bakken. Den er perfekt for sikring av skiutstyret, men fungerer på alt fra sykkel til barnevogner, bare fantasien setter grenser!

http://www.facebook.com/group.php?gid=144715585568927

peace!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå