Som en annen her skriver så har de skilåser i de fleste sportsbutikker i nærheten av skisentere. Og sikkert i en del andre sportsbutikker også. Finnes flere merker og utforminger, selv har jeg en som ligner på de her: http://www.northline.dk/varekort.php?vnr=2054&grp=17 Men er et annet merke jeg har da. Funker helt supert. Liten og lett, og tar veldig kort tid å feste. Selvsagt ikke noe problem for noen som virkelig vil ha skia dine å ta dem likevel, men jeg tviler på at tjuver gidder å gå rundt med avbiter når det er så mange ulåste ski å ta av.
Når det gjelder forsikring veit jeg ikke, men det pleier jo ofte å være en formulering om å sikre skia så godt som mulig eller noe sånt. Og når du har låst skia så har du jo hvertfall gjort mye mer enn de aller fleste andre, så da burde forsikringsselskapet bare smile. Selv har jeg fått stjælt skia mine én gang for 12-13 år siden i alpeland. De stod ulåst utenfor en matbutikk mens jeg var inne og handla. Meldte dem stjælt hos politiet, ringte Europeiske, og dagen etter hadde jeg penger på konto. Var jammen litt imponert