Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ironi?
#95506 31/10/2008 9:18 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Flere enn meg som synes det er rart at skistedene rapporterer om rekordtidlig oppstart, og samtidig har folket mast om globaloppvarming i flere år... henger liksom ikke helt på greip:wink

Lynkurs i ironi
Jibbekrompen #95507 31/10/2008 9:28 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Selv om det er bra med snø og kulde i fjellet er det mye som tyder på at snøgrensen flytter seg oppover. Det er forøvrig historieløst å si at starten av november er rekordtidlig åpning, og er vel mer en måte å få spalteplass på(helt legitimt).Sist vinter hadde jeg rekord mange pudderdager og hvis det er en konsekvens av global oppvarming så vurderer jeg å la bilen stå på tomgang helle natten. Det var ironi.

Re: Ironi?
Jibbekrompen #95508 31/10/2008 9:37 AM
Ringrev
Ringrev

Hvordan skal vi skikjørere redde verden når næringslivet rundt oss, oljeindustrien f eks, gir faen. Snøproduksjon er ikke noe å få dårlig samvittighet av. Operaen i oslo f eks derimot, det er wasted energi og penger det. Nei la snøkanonene gå!

Jibbekrompen #95509 31/10/2008 9:39 AM
Entusiast
Entusiast

Øh... Er nok litt mer komplisert enn som så, Jibbekrompen! Det er ikke sånn at vi snakker om noe som skjer så fort at noen kommer til å legge merkbart merke til noe fra år til år. Hvis det stemmer, så er det heller ingenting som tilsier at utfallet blir det samme over alt, og flere områder vil sannsynligvis kunne få en svært mye større mengde nedbør hvis temperaturen stiger!

Høyere temperatur et sted kan føre til lavere et annet sted. Husk også at det er forskjell på "klima" og "vær".

Den som lever får se. For min del skyldes mitt engasjement at en by full av biler, samme hvor kule de er, er noe av det mest bråkete og styggeste jeg vet. Jeg syns også det er ubegripelig pinglete å trenge en motor til alt man måtte finne på, og til slutt er miljøene rundt motorkjøretøy som regel befengte med folk jeg absolutt ikke vil bli tatt for å være en av.

Om det gjør at jeg tilfeldigvis høres ut som en miljøverner er helt greit for meg.

Jibbekrompen #95510 31/10/2008 9:44 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Sitat Tjukken:Selv om det er bra med snø og kulde i fjellet er det mye som tyder på at snøgrensen flytter seg oppover. Det er forøvrig historieløst å si at starten av november er rekordtidlig åpning, og er vel mer en måte å få spalteplass på(helt legitimt).Sist vinter hadde jeg rekord mange pudderdager og hvis det er en konsekvens av global oppvarming så vurderer jeg å la bilen stå på tomgang helle natten. Det var ironi.

Hehehe. Vet jo hva ironi er. Men takk for kurset:)Ville bare skape en debatt på det. Helt siden "sannheten" til en viss kar over dammen kom fram, så har global oppvarming vært en måte å skaffe seg PR på. Aldri før har det vært flere bedrifter som har vært "miljøvennlige". Det er jo vel og bra det. Alle vet jo at forunrensing ikke er bra. :wink

Poenget er å skape et realistisk bilde av hvordan ting er. Hvis man skal høre på folk som Al Gore, så skulle man tro at snøløse vintre ligger bare noen år fram i tid. Men for all del. Al Gore er en bra business-mann.

Jibbekrompen #95511 31/10/2008 9:47 AM
Entusiast
Entusiast

Veldig godt poeng! Man bør være kritisk til hva som driver en og hvor høytidelig man tar det!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå