Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lange Freestyle 80 eller Lange Inferno?
#95139 15/10/2008 9:23 PM
Fartein Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal kjøpe meg nye skistøvler i år og jeg lurer på om jeg skal kjøpe Lange Freestyle 80 eller Lange Inferno( fleks 120)? Har hørt at stivere sko gir større sjanse for beinhinnebetennelse, derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe Freestyle 80 eller Inferno, men Inferno skal (i følge groseth-sport) beskytte bra mot beinhinnebetennelse. Derfor lurer jeg på om dere har noen erfaringer med fjordårets modeller, eller andre støvler med sammme fleks? Hva ville dere valgt?

Jeg står nesten bare i parken

Re: Lange Freestyle 80 eller Lange Inferno?
Fartein #95140 18/11/2008 2:17 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Siden den nye Lange Inferno støvelen er ganske ny for sesongen har jeg ikke testet den så mye ut personlig.Jeg har brukt Lange (freestyle) støvler en god stund nå så jeg ville råde deg til å gå for Lange Inferno, mer enn jeg ville råde deg til å gå for Lange Freestyle 80.

Som sakt har jeg ikke brukt inferno lenge, men det er den støvelen jeg ville råde. Ja, den bekytter bra og de nye putene som er satt inn i skoen fungerer som en drømm.Ikke noe press på leggen med de bootsa.

Det som kan være litt off-topic er at kan tenke litt på pris. Lange Freestyle 80 er en stivere støvel med mindre teknologi; ergo den koster mindre med tanke på produksjon.

Lange Inferno er en støvel med mer fleks og det nye systemet jeg nevnte er veldig effektivt; prisen er høyere her pga teknologien som ligger i støvelen.

For å komme tilbake til poenget: Jeg ville tatt Lange Inferno.

- Larssa.

Fartein #95141 18/11/2008 4:20 PM
Fartein Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk!

Fartein #95142 19/11/2008 9:59 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Bare en liten update. En ting med Lange Inferno Støvelen er at den er litt smalere enn det Lnage Freestyle 80 er.

Jeg foreslår at du prøver deg på et par med Salomon Kaos også. (Hvis du ikke alleredet har kjøpt Lange)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå